McDonald’s België organiseert Open Markten

McDonald’s België organiseert Open Markten

McDonald’s België gaat Open Markten organiseren, zodat consumenten kennis kunnen maken met de lokale boeren en leveranciers waarmee het fastfoodbedrijf samenwerkt. McDonald’s België zal in totaal op negen locaties een Open Markt organiseren, de eerste op 27 april in Kampenhout.

Meer informatie en transparantie

Veel consumenten willen meer informatie en transparantie over de herkomst van hun eten, zeker bij bedrijven als McDonald’s. Om aan die kritische klant tegemoet te komen, gaat de keten nu negen Open Markten organiseren. Daar zullen verschillende boeren en leveranciers aanwezig zijn, die meer uitleg zullen geven over hun producten en welke processen ze ondergaan vooraleer ze op je bord terecht komen.

 

Niet enkel de leveranciers tonen hun waren, ook McDonald’s gunt je een blik achter de schermen. Alle bezoekers krijgen immers de mogelijkheid om een rondleiding doorheen de keuken van McDonald’s te volgen, zodat ze elke stap van het proces zullen kennen na hun bezoek aan de Open Markt.

 

De eerste Open Markt zal plaatsvinden in Kampenhout op zaterdag 27 april. Gedurende de maanden mei en juni zullen er nog acht Open Markten plaatsvinden, verspreid over het hele land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Back to top