McDonald’s België wil 500 nieuwe jobs voor jongeren | RetailDetail

McDonald’s België wil 500 nieuwe jobs voor jongeren

McDonald’s België wil 500 nieuwe jobs voor jongeren

De franchisenemers en de directie van McDonald's België hebben zich geëngageerd om zich in te zetten voor de tewerkstelling voor jongeren. Ze willen meer investeren in opleidingen en het creëren van jobs.

Jobs en opleidingen

McDonald's wil tegen 2017 500 nieuwe banen scheppen, waarvan 75 procent voor jongeren onder de 25 jaar. Daarnaast zal het bedrijf tegen 2017 investeren in 250.000 opleidingsuren. Momenteel is 57 procent van de medewerkers van McDonald's in België jonger dan 25 jaar.

 

"McDonald's België en zijn franchisenemers willen de jongeren steunen, omdat ze mee McDonald's hebben opgebouwd en tot de meest kwetsbare groep op de arbeidsmarkt behoren. Elke dag vertrouwt McDonald's hen de sleutels van het bedrijf toe", aldus CEO Stephan De Brouwer. Daarom hebben beide partijen een manifest voor jongeren ondertekend, dat vanaf februari via een filmpje op grote schaal verdeeld zal worden.

 

In 2014 opende McDonald's drie nieuwe vestigingen in België en werd er voor 17 miljoen euro geïnvesteerd. In 2015 moeten nog eens vier nieuwe vestigingen de deuren openen en worden zes restaurants omgebouwd. Dat alles is goed voor een investering van 18 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top