McDonald’s België wil 500 nieuwe jobs voor jongeren | RetailDetail

McDonald’s België wil 500 nieuwe jobs voor jongeren

McDonald’s België wil 500 nieuwe jobs voor jongeren

De franchisenemers en de directie van McDonald's België hebben zich geëngageerd om zich in te zetten voor de tewerkstelling voor jongeren. Ze willen meer investeren in opleidingen en het creëren van jobs.

Jobs en opleidingen

McDonald's wil tegen 2017 500 nieuwe banen scheppen, waarvan 75 procent voor jongeren onder de 25 jaar. Daarnaast zal het bedrijf tegen 2017 investeren in 250.000 opleidingsuren. Momenteel is 57 procent van de medewerkers van McDonald's in België jonger dan 25 jaar.

 

"McDonald's België en zijn franchisenemers willen de jongeren steunen, omdat ze mee McDonald's hebben opgebouwd en tot de meest kwetsbare groep op de arbeidsmarkt behoren. Elke dag vertrouwt McDonald's hen de sleutels van het bedrijf toe", aldus CEO Stephan De Brouwer. Daarom hebben beide partijen een manifest voor jongeren ondertekend, dat vanaf februari via een filmpje op grote schaal verdeeld zal worden.

 

In 2014 opende McDonald's drie nieuwe vestigingen in België en werd er voor 17 miljoen euro geïnvesteerd. In 2015 moeten nog eens vier nieuwe vestigingen de deuren openen en worden zes restaurants omgebouwd. Dat alles is goed voor een investering van 18 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.