McDonald’s België wil 500 nieuwe jobs voor jongeren | RetailDetail

McDonald’s België wil 500 nieuwe jobs voor jongeren

McDonald’s België wil 500 nieuwe jobs voor jongeren

De franchisenemers en de directie van McDonald's België hebben zich geëngageerd om zich in te zetten voor de tewerkstelling voor jongeren. Ze willen meer investeren in opleidingen en het creëren van jobs.

Jobs en opleidingen

McDonald's wil tegen 2017 500 nieuwe banen scheppen, waarvan 75 procent voor jongeren onder de 25 jaar. Daarnaast zal het bedrijf tegen 2017 investeren in 250.000 opleidingsuren. Momenteel is 57 procent van de medewerkers van McDonald's in België jonger dan 25 jaar.

 

"McDonald's België en zijn franchisenemers willen de jongeren steunen, omdat ze mee McDonald's hebben opgebouwd en tot de meest kwetsbare groep op de arbeidsmarkt behoren. Elke dag vertrouwt McDonald's hen de sleutels van het bedrijf toe", aldus CEO Stephan De Brouwer. Daarom hebben beide partijen een manifest voor jongeren ondertekend, dat vanaf februari via een filmpje op grote schaal verdeeld zal worden.

 

In 2014 opende McDonald's drie nieuwe vestigingen in België en werd er voor 17 miljoen euro geïnvesteerd. In 2015 moeten nog eens vier nieuwe vestigingen de deuren openen en worden zes restaurants omgebouwd. Dat alles is goed voor een investering van 18 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.