McDonald’s Hoorn start met McCafé en Salad Bar | RetailDetail

McDonald’s Hoorn start met McCafé en Salad Bar

McDonald’s Hoorn start met McCafé en Salad Bar
Shutterstock

McDonald’s Hoorn is als eerste Nederlandse vestiging van start gegaan met McCafé en Salad Bar. Beide concepten worden ook uitgerold naar andere McDonald’s-vestigingen in Nederland.

 

Ook burgers

Klanten kunnen bij een aparte balie in het restaurant - het zogeheten McCafé - koffie bestellen met een croissant, cheesecake of brownie erbij. Bij de Salad Bar met easy-orderkiosk kunnen klanten hun eigen salade vers laten samenstellen en naar wens aanvullen met kip en spek. Klanten kunnen hun salade vervolgens meenemen of aan tafel laten serveren.

 

Klanten kunnen bij de vestiging in Hoorn sinds eind oktober ook zelf hun burger samenstellen. Met de concepten wil de formule gasten de keuze bieden om ingrediënten toe te voegen tegen een vaste meerprijs.  

 

Het zijn stappen in het personaliseren van producten bij McDonald’s, liet topman van McDonald’s Nederland Manu Steijart eerder weten. “De Nederlandse gast wil steeds vaker genieten van producten die hij kan aanpassen aan eigen smaak en voorkeur”.

 

Uitrol volgt  

De Nederland topman van McDonald’s gaf eerder al aan dat er plannen zijn om met McCafe en Salad Bar nog een pilot te starten in Barneveld, Vlaardingen en Amsterdam Zuidoost. Ruim tachtig procent van de 245 restaurants is nadien ook geschikt voor een uitrol van deze concepten, aldus algemeen directeur Manu Steijart onlangs.

 

De twee internationale concepten zijn bij McDonald’s in andere landen al langer bekend. McCafé is in diverse Europese landen ingevoerd, de Salad Bar is vooralsnog onderdeel van McDonald’s-restaurants in Frankrijk.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.