McDonald’s Hoorn start met McCafé en Salad Bar

McDonald’s Hoorn start met McCafé en Salad Bar
Shutterstock

McDonald’s Hoorn is als eerste Nederlandse vestiging van start gegaan met McCafé en Salad Bar. Beide concepten worden ook uitgerold naar andere McDonald’s-vestigingen in Nederland.

 

Ook burgers

Klanten kunnen bij een aparte balie in het restaurant - het zogeheten McCafé - koffie bestellen met een croissant, cheesecake of brownie erbij. Bij de Salad Bar met easy-orderkiosk kunnen klanten hun eigen salade vers laten samenstellen en naar wens aanvullen met kip en spek. Klanten kunnen hun salade vervolgens meenemen of aan tafel laten serveren.

 

Klanten kunnen bij de vestiging in Hoorn sinds eind oktober ook zelf hun burger samenstellen. Met de concepten wil de formule gasten de keuze bieden om ingrediënten toe te voegen tegen een vaste meerprijs.  

 

Het zijn stappen in het personaliseren van producten bij McDonald’s, liet topman van McDonald’s Nederland Manu Steijart eerder weten. “De Nederlandse gast wil steeds vaker genieten van producten die hij kan aanpassen aan eigen smaak en voorkeur”.

 

Uitrol volgt  

De Nederland topman van McDonald’s gaf eerder al aan dat er plannen zijn om met McCafe en Salad Bar nog een pilot te starten in Barneveld, Vlaardingen en Amsterdam Zuidoost. Ruim tachtig procent van de 245 restaurants is nadien ook geschikt voor een uitrol van deze concepten, aldus algemeen directeur Manu Steijart onlangs.

 

De twee internationale concepten zijn bij McDonald’s in andere landen al langer bekend. McCafé is in diverse Europese landen ingevoerd, de Salad Bar is vooralsnog onderdeel van McDonald’s-restaurants in Frankrijk.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Back to top