McDonald’s Hoorn start met McCafé en Salad Bar

McDonald’s Hoorn start met McCafé en Salad Bar
Shutterstock

McDonald’s Hoorn is als eerste Nederlandse vestiging van start gegaan met McCafé en Salad Bar. Beide concepten worden ook uitgerold naar andere McDonald’s-vestigingen in Nederland.

 

Ook burgers

Klanten kunnen bij een aparte balie in het restaurant - het zogeheten McCafé - koffie bestellen met een croissant, cheesecake of brownie erbij. Bij de Salad Bar met easy-orderkiosk kunnen klanten hun eigen salade vers laten samenstellen en naar wens aanvullen met kip en spek. Klanten kunnen hun salade vervolgens meenemen of aan tafel laten serveren.

 

Klanten kunnen bij de vestiging in Hoorn sinds eind oktober ook zelf hun burger samenstellen. Met de concepten wil de formule gasten de keuze bieden om ingrediënten toe te voegen tegen een vaste meerprijs.  

 

Het zijn stappen in het personaliseren van producten bij McDonald’s, liet topman van McDonald’s Nederland Manu Steijart eerder weten. “De Nederlandse gast wil steeds vaker genieten van producten die hij kan aanpassen aan eigen smaak en voorkeur”.

 

Uitrol volgt  

De Nederland topman van McDonald’s gaf eerder al aan dat er plannen zijn om met McCafe en Salad Bar nog een pilot te starten in Barneveld, Vlaardingen en Amsterdam Zuidoost. Ruim tachtig procent van de 245 restaurants is nadien ook geschikt voor een uitrol van deze concepten, aldus algemeen directeur Manu Steijart onlangs.

 

De twee internationale concepten zijn bij McDonald’s in andere landen al langer bekend. McCafé is in diverse Europese landen ingevoerd, de Salad Bar is vooralsnog onderdeel van McDonald’s-restaurants in Frankrijk.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12 procent gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Back to top