McDonald’s lanceert bioburger | RetailDetail

McDonald’s lanceert bioburger

McDonald’s lanceert bioburger

De Amerikaanse fastfoodketen McDonald's gaat in Duitsland een proefproject uitvoeren met een bioburger, de McB. Die zal biologisch rundsvlees bevatten dat afkomstig is van koeien uit Duitse en Oostenrijkse weiden, waar enkel gebruik wordt gemaakt van natuurlijke mest en bestrijdingsmiddelen.

Nog geen complete bioburger

Voorlopig is er dus nog geen sprake van een volledige bioburger en dat heeft volgens de Duitse baas van McDonald's, Holger Beeck, zijn redenen: "Een complete bioburger is met de grote hoeveelheid ingrediënten die we nodig hebben niet te maken. Maar we zullen zien. McDonald's blijft verbazen", zegt hij.

 

McDonald's is in Duitsland al een tijdje bezig met de voorbereidingen rond de nieuwe hamburger. Zo moesten alle 1.500 vestigingen in het land een certificaat krijgen en moest er op zoek worden gegaan naar een gepaste leverancier die de grote hoeveelheid aan kan.

 

Het bedrijf mikt de laatste tijd steeds meer op verantwoorde producten: zo maakte het eerder deze maand al bekend dat alle vestigingen in de Verenigde Staten en Canada voortaan gebruik zullen maken van scharreleieren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top