McDonald’s lanceert bioburger

McDonald’s lanceert bioburger

De Amerikaanse fastfoodketen McDonald's gaat in Duitsland een proefproject uitvoeren met een bioburger, de McB. Die zal biologisch rundsvlees bevatten dat afkomstig is van koeien uit Duitse en Oostenrijkse weiden, waar enkel gebruik wordt gemaakt van natuurlijke mest en bestrijdingsmiddelen.

Nog geen complete bioburger

Voorlopig is er dus nog geen sprake van een volledige bioburger en dat heeft volgens de Duitse baas van McDonald's, Holger Beeck, zijn redenen: "Een complete bioburger is met de grote hoeveelheid ingrediënten die we nodig hebben niet te maken. Maar we zullen zien. McDonald's blijft verbazen", zegt hij.

 

McDonald's is in Duitsland al een tijdje bezig met de voorbereidingen rond de nieuwe hamburger. Zo moesten alle 1.500 vestigingen in het land een certificaat krijgen en moest er op zoek worden gegaan naar een gepaste leverancier die de grote hoeveelheid aan kan.

 

Het bedrijf mikt de laatste tijd steeds meer op verantwoorde producten: zo maakte het eerder deze maand al bekend dat alle vestigingen in de Verenigde Staten en Canada voortaan gebruik zullen maken van scharreleieren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top