McDonald’s lanceert bioburger | RetailDetail

McDonald’s lanceert bioburger

McDonald’s lanceert bioburger

De Amerikaanse fastfoodketen McDonald's gaat in Duitsland een proefproject uitvoeren met een bioburger, de McB. Die zal biologisch rundsvlees bevatten dat afkomstig is van koeien uit Duitse en Oostenrijkse weiden, waar enkel gebruik wordt gemaakt van natuurlijke mest en bestrijdingsmiddelen.

Nog geen complete bioburger

Voorlopig is er dus nog geen sprake van een volledige bioburger en dat heeft volgens de Duitse baas van McDonald's, Holger Beeck, zijn redenen: "Een complete bioburger is met de grote hoeveelheid ingrediënten die we nodig hebben niet te maken. Maar we zullen zien. McDonald's blijft verbazen", zegt hij.

 

McDonald's is in Duitsland al een tijdje bezig met de voorbereidingen rond de nieuwe hamburger. Zo moesten alle 1.500 vestigingen in het land een certificaat krijgen en moest er op zoek worden gegaan naar een gepaste leverancier die de grote hoeveelheid aan kan.

 

Het bedrijf mikt de laatste tijd steeds meer op verantwoorde producten: zo maakte het eerder deze maand al bekend dat alle vestigingen in de Verenigde Staten en Canada voortaan gebruik zullen maken van scharreleieren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.