McDonald’s opent nieuw concept in Australië | RetailDetail

McDonald’s opent nieuw concept in Australië

McDonald’s opent nieuw concept in Australië

Fastfoodketen McDonald's heeft in Australië één van zijn McCafe's omgedoopt naar een nieuw concept onder de naam The Corner. Vrijwel alle typische verwijzingen naar het Amerikaanse bedrijf zijn bij de ombouw verdwenen.

Teruglopende verkopen

McDonald's heeft het nieuwe concept gelanceerd om nieuwe producten uit te testen. Zo zijn er enkele nieuwe salades te vinden, maar ook sandwiches en koffie. Het is nog niet geweten of The Corner enkel een plek zal zijn om te leren of dat McDonald's plannen heeft om het concept verder uit te breiden.

 

McDonald's is de laatste tijd druk bezig met het herbekijken van zijn aanbod. Vorig kwartaal viel de vergelijkbare omzet wereldwijd immers met 3,3% terug. Vooral bij de jongere generatie heeft de keten het moeilijk: sinds 2011 is het aantal 19- tot 21-jarigen dat McDonald's maandelijks bezoekt met 13 procent gedaald. Veel klanten vinden dat de fastfoodketen een te uitgebreid menu heeft. Het Amerikaanse bedrijf heeft dan ook al gezegd dat er gerechten zullen verdwijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.