McDonald’s opent nieuw concept in Australië

McDonald’s opent nieuw concept in Australië

Fastfoodketen McDonald's heeft in Australië één van zijn McCafe's omgedoopt naar een nieuw concept onder de naam The Corner. Vrijwel alle typische verwijzingen naar het Amerikaanse bedrijf zijn bij de ombouw verdwenen.

Teruglopende verkopen

McDonald's heeft het nieuwe concept gelanceerd om nieuwe producten uit te testen. Zo zijn er enkele nieuwe salades te vinden, maar ook sandwiches en koffie. Het is nog niet geweten of The Corner enkel een plek zal zijn om te leren of dat McDonald's plannen heeft om het concept verder uit te breiden.

 

McDonald's is de laatste tijd druk bezig met het herbekijken van zijn aanbod. Vorig kwartaal viel de vergelijkbare omzet wereldwijd immers met 3,3% terug. Vooral bij de jongere generatie heeft de keten het moeilijk: sinds 2011 is het aantal 19- tot 21-jarigen dat McDonald's maandelijks bezoekt met 13 procent gedaald. Veel klanten vinden dat de fastfoodketen een te uitgebreid menu heeft. Het Amerikaanse bedrijf heeft dan ook al gezegd dat er gerechten zullen verdwijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top