McDonald’s opent nieuw concept in Australië

McDonald’s opent nieuw concept in Australië

Fastfoodketen McDonald's heeft in Australië één van zijn McCafe's omgedoopt naar een nieuw concept onder de naam The Corner. Vrijwel alle typische verwijzingen naar het Amerikaanse bedrijf zijn bij de ombouw verdwenen.

Teruglopende verkopen

McDonald's heeft het nieuwe concept gelanceerd om nieuwe producten uit te testen. Zo zijn er enkele nieuwe salades te vinden, maar ook sandwiches en koffie. Het is nog niet geweten of The Corner enkel een plek zal zijn om te leren of dat McDonald's plannen heeft om het concept verder uit te breiden.

 

McDonald's is de laatste tijd druk bezig met het herbekijken van zijn aanbod. Vorig kwartaal viel de vergelijkbare omzet wereldwijd immers met 3,3% terug. Vooral bij de jongere generatie heeft de keten het moeilijk: sinds 2011 is het aantal 19- tot 21-jarigen dat McDonald's maandelijks bezoekt met 13 procent gedaald. Veel klanten vinden dat de fastfoodketen een te uitgebreid menu heeft. Het Amerikaanse bedrijf heeft dan ook al gezegd dat er gerechten zullen verdwijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top