McDonald’s opent nieuw concept in Australië

McDonald’s opent nieuw concept in Australië

Fastfoodketen McDonald's heeft in Australië één van zijn McCafe's omgedoopt naar een nieuw concept onder de naam The Corner. Vrijwel alle typische verwijzingen naar het Amerikaanse bedrijf zijn bij de ombouw verdwenen.

Teruglopende verkopen

McDonald's heeft het nieuwe concept gelanceerd om nieuwe producten uit te testen. Zo zijn er enkele nieuwe salades te vinden, maar ook sandwiches en koffie. Het is nog niet geweten of The Corner enkel een plek zal zijn om te leren of dat McDonald's plannen heeft om het concept verder uit te breiden.

 

McDonald's is de laatste tijd druk bezig met het herbekijken van zijn aanbod. Vorig kwartaal viel de vergelijkbare omzet wereldwijd immers met 3,3% terug. Vooral bij de jongere generatie heeft de keten het moeilijk: sinds 2011 is het aantal 19- tot 21-jarigen dat McDonald's maandelijks bezoekt met 13 procent gedaald. Veel klanten vinden dat de fastfoodketen een te uitgebreid menu heeft. Het Amerikaanse bedrijf heeft dan ook al gezegd dat er gerechten zullen verdwijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top