McDonald's België investeert dit jaar 20 miljoen euro | RetailDetail

McDonald's België investeert dit jaar 20 miljoen euro

McDonald's België investeert dit jaar 20 miljoen euro

In 2012 vonden meer dan 38 miljoen klanten hun weg naar een McDonald’s in ons land. De Belgische tak, die in maart zijn 35e verjaardag viert, investeert dit jaar twintig miljoen euro in de opening van twee nieuwe restaurants en de renovatie van een reeks bestaande vestigingen.

Miljoen bezoekers meer

McDonald’s België kan terugblikken op mooie resultaten: vorig jaar bezochten liefst 38 miljoen klanten een van de 65 Belgische McDonald's-vestigingen (waarvan er 64 gerund worden door 22 franchisenemers). Dat zijn er ongeveer een miljoen meer dan het jaar voordien.

 

Managing director Stephan De Brouwer verklaart dat succes door "jarenlang aangehouden investeringen in nieuwe restaurants, producten en diensten, maar ook vooral in onze mensen. Onze medewerkers zijn de fundamenten van ons bedrijf en ze zijn fier op hun McJob: sinds 2006 stemmen ze ons elk jaar in de top van de Beste Werkgevers. Dat is een fantastische erkenning."

 

"Daarnaast investeerden we ook in productinnovaties, met onder meer de lancering van het nieuwe McWrap-gamma en producten met Belgische smaken zoals de Belgo, de Parfait, de Belgische appeltjes of hippe macarons als dessert. Vorig jaar heeft McDonald’s België met haar franchisenemers ook 150 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd." Vandaag werken 2.900 mensen voor de Belgische tak van de Amerikaanse fastfoodreus.

 

Fors meer investeren in 2013

McDonald's België opende vorig jaar twee nieuwe vestigingen (het recentste eind november in Ronse) terwijl verschillende andere vestigingen een facelift ondergingen. "Een investering van zowat veertien miljoen euro", zegt Stephan De Brouwer. Eerder kondigde ook het Amerikaanse moederhuis al grootse expansieplannen aan voor 2013.

 

"Ook in 2013 blijven we investeren in interne opleidingen en het creëren van nieuwe arbeidsplaatsen. Dit jaar zullen we de kaap van de 3.000 arbeidsplaatsen overschrijden en voorzien we drie openingen. Samen met de herinrichting van bestaande restaurants betekent dit een totale investering van twintig miljoen euro", aldus nog de managing director.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.