Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière | RetailDetail

Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière

Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière
Foto: Delhaize

Op 100 meter van de oude supermarkt Molière in Elsene opende Delhaize een gloednieuwe winkel die met 2500 m² in verkoopoppervlakte bijna verdubbeld is. Dit moet een trendsetter worden voor vers.

Tapas en mezze

Een blikvanger in deze winkel is de toonbank die traditionele verse Mediterrane producten aanbiedt onder de merknaam “Daurigine”. Op het menu: vers versneden fijne charcuterie en kazen, aperitiefhapjes, tapas en mezze uit alle hoeken van het Mediterrane gebied (Italië, Spanje, Libanon, Marokko, Griekenland…), ultraverse traiteurschotels en bereiding van piadinas, pizza’s en pintxos voor een luxelunch. Het concept werd voor Delhaize ontwikkeld door Spaasfoods en beleeft hier zijn première. 

 

De supermarkt volgt verder de krachtlijnen van de nieuwste generatie winkels: dat betekent een focus op vers, met onder meer een artisanale beenhouwerij, visafdeling en sushistand. Ook gezondheid is een aandachtspunt met een negentigtal vegetarische en veganistische producten, en 75 referenties zonder gluten. Grote vitrineramen en lichtkoepels brengen daglicht binnen, de verlichting werkt op ledtechnologie, de kassazone omvat acht traditionele kassa’s en acht ‘pay towers’, de ruime ondergrondse parking heeft 234 plaatsen.

 

De inwoners van Elsene worden overigens wel verwend op supermarktgebied: eerder dit jaar vernieuwde Carrefour haar Market, die net als Delhaize Molière gelegen is aan de Steenweg op Waterloo, op wandelafstand. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.