Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière | RetailDetail

Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière

Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière
Foto: Delhaize

Op 100 meter van de oude supermarkt Molière in Elsene opende Delhaize een gloednieuwe winkel die met 2500 m² in verkoopoppervlakte bijna verdubbeld is. Dit moet een trendsetter worden voor vers.

Tapas en mezze

Een blikvanger in deze winkel is de toonbank die traditionele verse Mediterrane producten aanbiedt onder de merknaam “Daurigine”. Op het menu: vers versneden fijne charcuterie en kazen, aperitiefhapjes, tapas en mezze uit alle hoeken van het Mediterrane gebied (Italië, Spanje, Libanon, Marokko, Griekenland…), ultraverse traiteurschotels en bereiding van piadinas, pizza’s en pintxos voor een luxelunch. Het concept werd voor Delhaize ontwikkeld door Spaasfoods en beleeft hier zijn première. 

 

De supermarkt volgt verder de krachtlijnen van de nieuwste generatie winkels: dat betekent een focus op vers, met onder meer een artisanale beenhouwerij, visafdeling en sushistand. Ook gezondheid is een aandachtspunt met een negentigtal vegetarische en veganistische producten, en 75 referenties zonder gluten. Grote vitrineramen en lichtkoepels brengen daglicht binnen, de verlichting werkt op ledtechnologie, de kassazone omvat acht traditionele kassa’s en acht ‘pay towers’, de ruime ondergrondse parking heeft 234 plaatsen.

 

De inwoners van Elsene worden overigens wel verwend op supermarktgebied: eerder dit jaar vernieuwde Carrefour haar Market, die net als Delhaize Molière gelegen is aan de Steenweg op Waterloo, op wandelafstand. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".