Meer Albert Heijn-filialen worden dementievriendelijk | RetailDetail

Meer Albert Heijn-filialen worden dementievriendelijk

Meer Albert Heijn-filialen worden dementievriendelijk

Supermarktketen Albert Heijn gaat meer winkels dementievriendelijk maken. Momenteel is dat al het geval met één filiaal in het Nederlandse Doorn, waar medewerkers worden opgeleid om met ouderen om te gaan.

Online trainingen

“Binnen de Albert Heijn gaan in ieder geval 100 van de 900 winkels dementievriendelijk worden. Dit zal voornamelijk gebeuren op de locaties waar meer dan 35 procent van de bevolking ouder is dan 65. Veel 65-plussers zijn uiteraard vitaal en gezond, maar er komen steeds meer dementerenden bij”, vertelt Nico Spierenburg, die als supermarktmanager in Doorn het project mee op poten zette. Momenteel is hij aan de slag in het filiaal in Leersum, dat hij in de toekomst ook dementievriendelijk wil maken.

 

Naast de uitbreiding van het project in de winkels komt er ook een samenwerking met Connexxion en de stichting Alzheimer Nederland. Samen zullen ze onder meer online trainingen ontwikkelen, die te vinden zullen zijn op het nieuwe platform Samendementievriendelijk.nl. Het project zal ten slotte ook samen met AH-directeur Cees van Vliet voorgesteld worden op de Europese top in Amsterdam, tijdens de conferentie ‘Living well with(out) dementia”.

 

Albert Heijn wil ook gaan samenwerken met het Ouderenfonds. Dankzij die samenwerking wil het één keer per jaar enkele duizenden ouderen een leuke dag bezorgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.