Meer Albert Heijn-filialen worden dementievriendelijk

Meer Albert Heijn-filialen worden dementievriendelijk

Supermarktketen Albert Heijn gaat meer winkels dementievriendelijk maken. Momenteel is dat al het geval met één filiaal in het Nederlandse Doorn, waar medewerkers worden opgeleid om met ouderen om te gaan.

Online trainingen

“Binnen de Albert Heijn gaan in ieder geval 100 van de 900 winkels dementievriendelijk worden. Dit zal voornamelijk gebeuren op de locaties waar meer dan 35 procent van de bevolking ouder is dan 65. Veel 65-plussers zijn uiteraard vitaal en gezond, maar er komen steeds meer dementerenden bij”, vertelt Nico Spierenburg, die als supermarktmanager in Doorn het project mee op poten zette. Momenteel is hij aan de slag in het filiaal in Leersum, dat hij in de toekomst ook dementievriendelijk wil maken.

 

Naast de uitbreiding van het project in de winkels komt er ook een samenwerking met Connexxion en de stichting Alzheimer Nederland. Samen zullen ze onder meer online trainingen ontwikkelen, die te vinden zullen zijn op het nieuwe platform Samendementievriendelijk.nl. Het project zal ten slotte ook samen met AH-directeur Cees van Vliet voorgesteld worden op de Europese top in Amsterdam, tijdens de conferentie ‘Living well with(out) dementia”.

 

Albert Heijn wil ook gaan samenwerken met het Ouderenfonds. Dankzij die samenwerking wil het één keer per jaar enkele duizenden ouderen een leuke dag bezorgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top