Mestdagh schrapt jobs maar sluit geen winkels | RetailDetail

Mestdagh schrapt jobs maar sluit geen winkels

Mestdagh schrapt jobs maar sluit geen winkels
Foto RetailDetail

Supermarktgroep Mestdagh, uitbater van 83 Carrefour Markets in Franstalig België, heeft zopas de maatregelen bekendgemaakt waarmee het uit de rode cijfers wil komen. Er staan 450 jobs op de tocht.

 

Open op zondag

CEO Guillaume Beuscart deelde de maatregelen mee op een bijzondere ondernemingsraad. Naast het schrappen van 450 banen op vrijwillige basis wil de topman alle winkels voortaan op zondag openen, meldt de RTBF. Werknemers moeten polyvalenter worden en de betaalde koffiepauze wordt geschrapt. Er gaan anderzijds geen winkels dicht. De groep zal 21,2 miljoen euro investeren in winkelrenovaties en digitalisering, tegen 2020. 

 

De groep Mestdagh is al vier jaar verlieslatend. In 2016 bedroeg het verlies 5 miljoen euro op een omzet van 575,6 miljoen euro. De onderneming heeft een masterfranchiseovereenkomst met Carrefour voor de uitbating van supermarkten onder het enseigne Carrefour Market. Het gaat om 53 winkels in eigen beheer en 30 franchisewinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.