Met RetailDetail naar Fico Eataly World in Bologna | RetailDetail

Met RetailDetail naar Fico Eataly World in Bologna

Met RetailDetail naar Fico Eataly World in Bologna
Fico Eataly World

Foodretail is continu in beweging, bijblijven is de boodschap. In Italië ligt de inspiratie voor het rapen. Stap met retailexpert Jorg Snoeck op het vliegtuig en laat je gedurende drie dagen onderdompelen in de Italiaanse foodwereld.


Hoe gaan we je inspireren?

Tijdens een boeiend driedaags programma bezoeken we onder andere het indrukwekkende Fico Eataly World, het nieuwste paradepaardje van Eataly. Dit 100.000 m² grote belevingspark biedt de overtreffende trap van authentieke Italiaanse foodbeleving!
 

We trekken ook de bruisende stad Bologna in. Ervaar vernieuwende concepten, proef unieke producten. Bij het Future Food Institute leren we alles over innovatie in foodretail.
 

Maar niet alleen op retailgebied halen we alles uit de kast. Ook de eet- en overnachtingsplekken zullen de verwachtingen overtreffen.

 

Wat mag je verwachten?

  • Een ontspannen en onvergetelijke ervaring: drie dagen vol foodinspiratie, gezelligheid en kennisvergroting.

  • Netwerken met een selecte groep van retailers en foodexperts (c-level).

  • Deskundige begeleiding door retailexpert Jorg Snoeck (RetailDetail) die bij elk concept zal duiden welke trends er spelen.

  • Datum: 6-8 Juni
     

Inschrijven kan via info@retaildetail.be. Wees er snel bij, plaatsen zijn beperkt!

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Waarom de telefoon haast nooit meer rinkelt bij Domino’s

27/04/2018

Zin in pizza? Jongeren bestellen die bij voorkeur met een app. En binnenkort roepen ze hun bestelling wel naar Alexa. Technologie is één van de succesfactoren voor pizzaketen Domino’s, die binnen enkele jaren 200 vestigingen wil in ons land.

Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen

26/04/2018

Ook Bio-Planet springt nu op de kar van de stadswinkel. De bioketen van Colruyt Group opent binnenkort haar eerste winkel in het hartje van Antwerpen en brengt zo haar bioproducten meer binnen het bereik van mensen zonder wagen.

Spontane stakingen bij 79 Belgische supermarkten Lidl

26/04/2018

Over het hele land braken woensdag spontane stakingen uit bij Lidl. De medewerkers noemen de werkdruk te hoog en legden het werk neer nadat overleg met de directie op niks uitliep. 79 winkels hielden de deuren dicht. 

Met Shukr mikt Tiense Suiker op Arabische gemeenschap

26/04/2018

De Tiense Suikerraffinaderij speelt met een nieuw merk in op de toenemende diversiteit in de samenleving: Shukr wordt in eerste instantie gelanceerd in het gespecialiseerde kanaal van de etnische winkels. Mogelijk volgen supermarkten later.

Carrefour en Système U onderhandelen over samenwerking

25/04/2018

Carrefour en Système U bespreken de mogelijkheid een alliantie te sluiten, die beide bedrijven de komende vijf jaar betere aankoopprijzen bij producenten moet opleveren. Système U werkt nochtans al lang samen met Carrefour-concurrent Auchan.

“Duurdere chocolade mag geen taboe zijn”

25/04/2018

De verkoop van fairtradeproducten in ons land blijft stijgen, vooral voor chocolade. Dat is ook nodig, want die sector staat voor grote uitdagingen. “Chocolade zal niet verdwijnen, maar de cacaoprijs moet hoger.”