Metro-CEO wil foodsector sneller digitaliseren | RetailDetail

Metro-CEO wil foodsector sneller digitaliseren

Metro-CEO wil foodsector sneller digitaliseren

Olaf Koch, de CEO van de Duitse Metro Group, wil de komende jaren sterk inzetten op de digitalisering van de foodsector. Volgens hem loopt die immers ver achter op dat vlak ten opzichte van andere sectoren.

Start-ups ondersteunen

Koch wijst erop dat er heel wat mogelijkheden zijn binnen de foodsector om te digitaliseren, maar dat handelaars momenteel nog te weinig het nut er van in zien. “Tot nu toe heeft nog niemand aan restaurateurs en cateringbedrijven kunnen uitleggen hoe digitalisering hun zaak kan helpen”, zegt hij aan het Duitse Handelsblatt.

 

Hij gelooft dan ook dat Metro op dat vlak een belangrijke rol kan spelen, omdat die handelaars bij de belangrijkste klanten van het bedrijf zijn. De komende jaren wil Metro dan ook dertig start-ups steunen die moeten zorgen voor de digitalisering van de foodservicehandel. Daarnaast gaat Metro ook investeren in bedrijven die al iets verder staan in hun ontwikkeling.

 

Koch gelooft dat Metro niet enkel financieel kan profiteren van de investeringen in die bedrijven, maar dat die ook zorgen voor een betere band met zijn klanten, omdat Metro zo bekend zou komen te staan als een bedrijf dat problemen kan oplossen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top