Metro Group neemt Rungis Express over | RetailDetail

Metro Group neemt Rungis Express over

Metro Group neemt Rungis Express over
Rungis Express

De Metro Group neemt foodservice-versspecialist Rungis Express over. Het concern wil met de overname van de gastronomieleverancier de foodservice-distributieactiviteiten van Metro Cash & Carry in Duitsland verder uitbreiden. Het Bundeskartellamt moet wel nog goedkeuring verlenen aan de overname.

 

Ook logistiek en service

Metro neemt naast de onderneming in Meckenheim - met vestigingen in onder meer Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Spanje en Portugal - ook de logistieke en de serviceactiviteiten van Rungis Express over. Het bedrijf behoudt daarbij wel zijn merk en zelfstandigheid.

 

Rungis Express, dat in 1978 werd opgericht, kocht aanvankelijk verse producten en versspecialiteiten voor de Duitse markt op de gelijknamige versmarkt Rungis bij Parijs. Tegenwoordig betrekt het bedrijf nog een klein deel van de meer dan 3.000 producten van Rungis Parijs.

 

Rungis Express levert groenten, fruit, salades, vlees, vis en andere versproducten aan ruim 6.000 afnemers, waaronder sterrenrestaurants, hotels en speciaalzaken. Het bedrijf telt 600 medewerkers en behaalde in  2014 een omzet van ongeveer 130 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.