Metro test instore groenteserre

Metro test instore groenteserre
Foto: Merav Maroody

In Berlijn heeft Metro Cash & Carry een pilootproject opgezet in samenwerking met foodstart-up Infarm. Want wat is er verser dan kruiden en groenten die in de winkel zelf geteeld worden? 

 

Lagere ecologische voetafdruk

Metro kweekt kruiden en bladgroenten in een serre van 5m², die gewoon op de winkelvloer staat. De groenten worden geteeld op water, verrijkt met voedingsstoffen en verlicht met aangepaste lampen. Dit zogenaamde hydroponics-systeem is schoon, genereert goede opbrengsten en is erg geschikt voor kleinschalig gebruik. De verticale opstelling laat toe om ruimte te besparen. 


Klanten van deze winkel kunnen dus superverse groenten kopen die nooit in aanraking kwamen met pesticiden. De ecologische voetafdruk van Metro daalt bovendien, omdat de producten niet vervoerd worden. 


Het pilootproject loopt sinds november en klanten uit de gastronomie zijn enthousiast over de unieke volle smaak van de groenten, zegt store manager Frank Niemann. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top