Metro test instore groenteserre | RetailDetail

Metro test instore groenteserre

Metro test instore groenteserre
Foto: Merav Maroody

In Berlijn heeft Metro Cash & Carry een pilootproject opgezet in samenwerking met foodstart-up Infarm. Want wat is er verser dan kruiden en groenten die in de winkel zelf geteeld worden? 

 

Lagere ecologische voetafdruk

Metro kweekt kruiden en bladgroenten in een serre van 5m², die gewoon op de winkelvloer staat. De groenten worden geteeld op water, verrijkt met voedingsstoffen en verlicht met aangepaste lampen. Dit zogenaamde hydroponics-systeem is schoon, genereert goede opbrengsten en is erg geschikt voor kleinschalig gebruik. De verticale opstelling laat toe om ruimte te besparen. 


Klanten van deze winkel kunnen dus superverse groenten kopen die nooit in aanraking kwamen met pesticiden. De ecologische voetafdruk van Metro daalt bovendien, omdat de producten niet vervoerd worden. 


Het pilootproject loopt sinds november en klanten uit de gastronomie zijn enthousiast over de unieke volle smaak van de groenten, zegt store manager Frank Niemann. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.