Metro/Makro Cash & Carry stapt in Top Food Group | RetailDetail

Metro/Makro Cash & Carry stapt in Top Food Group

Metro/Makro Cash & Carry stapt in Top Food Group
Shutterstock

Metro/Makro Cash & Carry stapt mee in de Top Food Group, de aankoopvereniging die vier jaar geleden werd opgericht door Oresto Food Partners en Resto-Frit..

 

Sterke alliantie

“Wij geloven dat we met onze toetreding tot Top Food Group kunnen bijdragen aan een sterke Belgische markt waar we met een alliantie van Belgische bedrijven strategische deals kunnen maken met onze leveranciers” aldus Makro-CEO Vincent Nolf. “Op deze manier garanderen we de verdere ondersteuning van een duurzame groei voor de Belgische horeca”.

 

De missie van Top Food Group blijft met de toetreding van Metro dan ook dezelfde, namelijk het uitbouwen van een geoptimaliseerde aankoopstrategie op nationaal niveau. “Net zoals de voorbije vier jaar blijven op het gebied van de verkoop onze drie entiteiten hun volledige eigenheid behouden”, zegt algemeen directeur Jan Van Isveldt. “Onze samenwerking bewijst al vier jaar haar meerwaarde. Met deze krachtenbundeling kunnen we op aankoopgebied met deze nieuwe en sterke internationale speler nog veel betere resultaten boeken”, aldus Van Isveldt.

 

De drie partijen hebben nu samen een omzet van 900 miljoen euro en leveren aan 1 op 2 horecazaken in België, waardoor de alliantie bijzonder sterk staat in de onderhandelingen met de producenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.