M&M’s niet langer in de McFlurry | RetailDetail

M&M’s niet langer in de McFlurry

M&M’s niet langer in de McFlurry

Snoepproducent Mars gaat M&M’s mogelijk niet langer verkopen in desserts bij fastfoodketens, in een poging om de consument minder suiker te laten eten. Zo verdwijnt het snoepje binnenkort onder andere van de menukaart bij McDonald’s.

Recepten aanpassen

Een aantal fastfoodketens bieden momenteel desserts aan op hun menukaart die M&M’s bevatten, zoals de McFlurry-ijsjes bij McDonald’s. Mars denkt er nu aan om daar mee op te houden, omdat de M&M’s ervoor zorgen dat de hoeveelheid suiker in die desserts sterk oploopt. Eén portie van zo’n dessert bevat zo al meer suiker dan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid suikers.

 

Het bannen van M&M’s uit desserts is niet de enige oplossing die momenteel wordt bekeken bij Mars: het bedrijf is ook in gesprek met een aantal fastfoodketens om de recepten aan te passen, zodat de M&M’s misschien nog in beperkte mate kunnen toegevoegd worden.

 

De beslissing van Mars maakt deel uit van de belofte die het eerder al deed aan verschillende gezondheidsinstanties, waarin het beloofde om het aantal suikers in zijn producten terug te dringen om zo te voldoen aan de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top