M&M’s niet langer in de McFlurry | RetailDetail

M&M’s niet langer in de McFlurry

M&M’s niet langer in de McFlurry

Snoepproducent Mars gaat M&M’s mogelijk niet langer verkopen in desserts bij fastfoodketens, in een poging om de consument minder suiker te laten eten. Zo verdwijnt het snoepje binnenkort onder andere van de menukaart bij McDonald’s.

Recepten aanpassen

Een aantal fastfoodketens bieden momenteel desserts aan op hun menukaart die M&M’s bevatten, zoals de McFlurry-ijsjes bij McDonald’s. Mars denkt er nu aan om daar mee op te houden, omdat de M&M’s ervoor zorgen dat de hoeveelheid suiker in die desserts sterk oploopt. Eén portie van zo’n dessert bevat zo al meer suiker dan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid suikers.

 

Het bannen van M&M’s uit desserts is niet de enige oplossing die momenteel wordt bekeken bij Mars: het bedrijf is ook in gesprek met een aantal fastfoodketens om de recepten aan te passen, zodat de M&M’s misschien nog in beperkte mate kunnen toegevoegd worden.

 

De beslissing van Mars maakt deel uit van de belofte die het eerder al deed aan verschillende gezondheidsinstanties, waarin het beloofde om het aantal suikers in zijn producten terug te dringen om zo te voldoen aan de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.