M&M’s niet langer in de McFlurry

M&M’s niet langer in de McFlurry

Snoepproducent Mars gaat M&M’s mogelijk niet langer verkopen in desserts bij fastfoodketens, in een poging om de consument minder suiker te laten eten. Zo verdwijnt het snoepje binnenkort onder andere van de menukaart bij McDonald’s.

Recepten aanpassen

Een aantal fastfoodketens bieden momenteel desserts aan op hun menukaart die M&M’s bevatten, zoals de McFlurry-ijsjes bij McDonald’s. Mars denkt er nu aan om daar mee op te houden, omdat de M&M’s ervoor zorgen dat de hoeveelheid suiker in die desserts sterk oploopt. Eén portie van zo’n dessert bevat zo al meer suiker dan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid suikers.

 

Het bannen van M&M’s uit desserts is niet de enige oplossing die momenteel wordt bekeken bij Mars: het bedrijf is ook in gesprek met een aantal fastfoodketens om de recepten aan te passen, zodat de M&M’s misschien nog in beperkte mate kunnen toegevoegd worden.

 

De beslissing van Mars maakt deel uit van de belofte die het eerder al deed aan verschillende gezondheidsinstanties, waarin het beloofde om het aantal suikers in zijn producten terug te dringen om zo te voldoen aan de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top