Moederbedrijf Pizza Hut overtreft verwachtingen | RetailDetail

Moederbedrijf Pizza Hut overtreft verwachtingen

Moederbedrijf Pizza Hut overtreft verwachtingen
Shutterstock

Yum Brands, het moederbedrijf achter fastfoodketens als Pizza Hut, KFC en Taco Bell, heeft in het voorbije kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen. Dat heeft het met name te danken aan sterke prestaties bij Pizza Hut.

Eindelijk groei bij Pizza Hut

In het derde kwartaal steeg de omzet bij Yum Brands naar 1,44 miljard dollar (1,2 miljard euro), iets beter dan de verwachtingen van 1,39 miljard dollar en een stijging van 3% op vergelijkbare basis. Een jaar eerder werd er wel nog twee keer zoveel omzet gehaald, maar sindsdien heeft het bedrijf zijn Chinese activiteiten losgekoppeld. De nettowinst steeg van 218 miljoen dollar naar 418 miljoen dollar (360 miljoen euro).

 

Die stijging is met name te danken aan de goede prestaties bij Pizza Hut: de drie ketens wisten allemaal te groeien, maar Pizza Hut groeide nu met 1% (op vergelijkbare basis), na vijf kwartalen op rij met een krimp van de omzet. De opmars van Pizza Hut is goed nieuws voor het investeringsplan dat in april werd opgestart en dat in totaal 130 miljoen dollar (110 miljoen euro) moet kosten. Daarbij worden de restaurants verbeterd en stijgen de investeringen in marketing. Daarnaast komen er voor het einde van het jaar nog eens 14.000 nieuwe pizzakoeriers bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.