Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Marlow Foods, het moederbedrijf van vleesvervanger Quorn, heeft in 2015 de omzet omhoog weten te trekken, ondanks de moeilijke omstandigheden op de markt. De winst daalde daarentegen wel.

Grote groeiplannen

De totale omzet van het bedrijf steeg met 5,2% van 150,3 miljoen pond in 2014 naar 158,1 miljoen pond (185 miljoen euro) in 2015. De winst viel echter terug van 25,2 miljoen pond  naar 17,2 miljoen pond (20 miljoen euro).

 

Marlow Foods is sinds november 2015 in handen van Monde Nissin Corporation, dat grote plannen heeft met Quorn. Zo werden de producten alvast gelanceerd in Spanje, Frankrijk en Italië en is het de bedoeling dat Quorn binnen tien jaar een omzet van een miljard dollar (900 miljoen euro) haalt.

 

Het kan daarbij alvast profiteren van de Brexit, want dankzij de zwakkere positie van de pond ten gevolgen van die beslissing, steeg de export van Quorn in de eerste helft van het jaar al met 15% ten opzichte van een jaar eerder. Bij Quorn vragen ze wel snel duidelijkheid over de toekomstige handelsakkoorden met de Europese Unie. Quorn verwacht dit jaar met 10% te groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.