Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Marlow Foods, het moederbedrijf van vleesvervanger Quorn, heeft in 2015 de omzet omhoog weten te trekken, ondanks de moeilijke omstandigheden op de markt. De winst daalde daarentegen wel.

Grote groeiplannen

De totale omzet van het bedrijf steeg met 5,2% van 150,3 miljoen pond in 2014 naar 158,1 miljoen pond (185 miljoen euro) in 2015. De winst viel echter terug van 25,2 miljoen pond  naar 17,2 miljoen pond (20 miljoen euro).

 

Marlow Foods is sinds november 2015 in handen van Monde Nissin Corporation, dat grote plannen heeft met Quorn. Zo werden de producten alvast gelanceerd in Spanje, Frankrijk en Italië en is het de bedoeling dat Quorn binnen tien jaar een omzet van een miljard dollar (900 miljoen euro) haalt.

 

Het kan daarbij alvast profiteren van de Brexit, want dankzij de zwakkere positie van de pond ten gevolgen van die beslissing, steeg de export van Quorn in de eerste helft van het jaar al met 15% ten opzichte van een jaar eerder. Bij Quorn vragen ze wel snel duidelijkheid over de toekomstige handelsakkoorden met de Europese Unie. Quorn verwacht dit jaar met 10% te groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.