Mondelēz (Kraft) schrapt 40 banen in LU-fabriek Herentals | RetailDetail

Mondelēz (Kraft) schrapt 40 banen in LU-fabriek Herentals

Mondelēz (Kraft) schrapt 40 banen in LU-fabriek Herentals

Voedingsfabrikant Mondelēz staat op het punt om veertig banen te schrappen in Herentals. Het zouden allemaal bediendenbanen zijn. Dat is op een bijzondere ondernemingsraad bekend gemaakt. In de fabriek in Herentals worden de koekjes van Mondelēz-dochter LU gemaakt.

Geen naakte ontslagen

Met het schrappen van de veertig bediendenbanen verdwijnt ongeveer één vijfde van alle bedienden bij het bedrijf in Herentals. Bij de arbeiders zullen bruggepensioneerden niet vervangen worden, maar er zouden geen naakte ontslagen vallen. In totaal werken er 1.500 mensen in de fabriek.

 

Het bedrijf had eerder al aangekondigd dat er een besparing van 5,5 miljoen euro diende te komen om het bedrijf concurrentieler te maken op de markt. De details van het plan zouden nog niet definitief vastliggen, volgens de directie. De bonden stellen zich alvast de vraag of het ontslag van veertig bedienden wel realistisch is.

 

Mondelēz International, het vroegere Kraft, is het moederbedrijf van heel wat voedingsproducten, onder andere LU, Milka en Philadelphia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.