Mondelez trekt met Milka naar Chinese markt

Mondelez trekt met Milka naar Chinese markt

Het Amerikaanse Mondelez is van plan om de Chinese chocolademarkt te bestormen met het merk Milka. Een interessante keuze, want Chinezen zijn op dit moment (nog) geen grote chocolade-eters.

 

12 verschillende smaken

China is momenteel nog grotendeels onontgonnen gebied voor chocoladebedrijven: gemiddeld eet een Chinese consument jaarlijks slechts 100 gram chocolade. In het Verenigd Koninkrijk is dat bijvoorbeeld acht kilo. Er is dus nog heel wat ruimte voor chocolademakers om hun stempel te drukken, maar tot nu toe is nog niemand daar echt in geslaagd.

 

Nu wil ook Mondelez een poging wagen met de lancering van Milka. Het wil daarbij twaalf verschillende producten van het merk lanceren, met ook speciale edities voor feestdagen. Dankzij een samenwerking met Alibaba wil het bovendien profiteren van de sterke opmars van e-commerce in China.

 

De keuze voor Milka is geen toeval: uit onderzoek van Mondelez is immers gebleken dat de Chinese consument de smaak van Milka wel kan appreciëren. De Chinese markt wordt momenteel gedomineerd door de merken Galaxy en Dove van Mars. Die hebben samen meer dan 25 procent marktaandeel in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top