Mondelez trekt ten strijde tegen kinderarbeid | RetailDetail

Mondelez trekt ten strijde tegen kinderarbeid

Mondelez trekt ten strijde tegen kinderarbeid

Voedingsproducent Mondelez International trekt samen met enkele partners ten strijde tegen de kinderarbeid bij cacaoproducenten. Het heeft onder andere Embode, een adviesbureau rond mensenrechten, ingeschakeld om onderzoek uit te voeren.

 

Oorzaken bestrijden

Embode voerde in opdracht van Mondelez International twee onafhankelijke onderzoeken uit rond de situatie in Ghana en Ivoorkust. Daaruit blijkt dat Embode tevreden is met de algemene aanpak van het programma Cocoa Life van Mondelez, dat als doel heeft om de situatie van cacaoboeren te verbeteren.

 

Adviesbureau Embode vraagt dan ook aan Mondelez om zijn huidige inspanningen verder te zetten, om zo ook in de toekomst het welzijn van het kind in die gemeenschappen te garanderen. Het heeft wel enkele aanbevelingen, om zo kinderarbeid nog verder terug te dringen. Zo vraagt het onderwijs nog meer te ondersteunen en vraagt het om meer samen te werken met de gemeenschappen, om de resultaten ook op lange termijn te waarborgen.

 

“We hechten veel belang aan de conclusies van Embode en we zullen hun aanbevelingen voor ons programma Cocoa Life dan ook zo snel mogelijk proberen uit te voeren”, zegt Cathy Pieters, directeur van het Cocoa Life-programma. “We gaan een nauwere band creëren met onze partners en de overheden om de bescherming van het kind verder te versterken, om de toegang tot het onderwijs te verbeteren en om de oorzaken voor kinderarbeid, zoals armoede, te bestrijden in de gemeenschappen in Ghana en Ivoorkust.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.