Mondelez trekt ten strijde tegen kinderarbeid

Mondelez trekt ten strijde tegen kinderarbeid

Voedingsproducent Mondelez International trekt samen met enkele partners ten strijde tegen de kinderarbeid bij cacaoproducenten. Het heeft onder andere Embode, een adviesbureau rond mensenrechten, ingeschakeld om onderzoek uit te voeren.

 

Oorzaken bestrijden

Embode voerde in opdracht van Mondelez International twee onafhankelijke onderzoeken uit rond de situatie in Ghana en Ivoorkust. Daaruit blijkt dat Embode tevreden is met de algemene aanpak van het programma Cocoa Life van Mondelez, dat als doel heeft om de situatie van cacaoboeren te verbeteren.

 

Adviesbureau Embode vraagt dan ook aan Mondelez om zijn huidige inspanningen verder te zetten, om zo ook in de toekomst het welzijn van het kind in die gemeenschappen te garanderen. Het heeft wel enkele aanbevelingen, om zo kinderarbeid nog verder terug te dringen. Zo vraagt het onderwijs nog meer te ondersteunen en vraagt het om meer samen te werken met de gemeenschappen, om de resultaten ook op lange termijn te waarborgen.

 

“We hechten veel belang aan de conclusies van Embode en we zullen hun aanbevelingen voor ons programma Cocoa Life dan ook zo snel mogelijk proberen uit te voeren”, zegt Cathy Pieters, directeur van het Cocoa Life-programma. “We gaan een nauwere band creëren met onze partners en de overheden om de bescherming van het kind verder te versterken, om de toegang tot het onderwijs te verbeteren en om de oorzaken voor kinderarbeid, zoals armoede, te bestrijden in de gemeenschappen in Ghana en Ivoorkust.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top