Mooie groei voor Wessanen in 2017 | RetailDetail

Mooie groei voor Wessanen in 2017

Mooie groei voor Wessanen in 2017
Wessanen

Wessanen heeft in 2017 zowel zijn winst als zijn omzet weten op te krikken. Ondanks een stijging van bijna 10% wist de producent van gezonde tussendoortjes wel net niet te voldoen aan de verwachtingen van analisten.

 

Sterke groei eigen merken

In 2017 kwam de omzet van Wessanen uit op 626 miljoen euro, een groei van 9,8%. Dat was iets onder de verwachtingen van analisten en vooral te wijten aan een kleinere groei in het vierde kwartaal, waarin de omzet met 4,1% steeg. Over het hele jaar haalde Wessanen een nettowinst van 36 miljoen euro, een sprong van 58%. Die sterke groei was wel voor een groot stuk te danken aan de overname van het Spaanse Biogran eind 2016.

 

De eigen merken groeiden in het voorbije boekjaar met 7,7% en ook in het huidige boekjaar wil Wessanen blijven inzetten op het uitbouwen van de eigen merken. Het kiest er daarom voor om minder huismerken te produceren voor winkelketens. “In 2017 groeiden onze eigen merken met 7,7%, waarbij veel van hen een tweecijferige groei kenden. Op vlak van huismerken en distributie kenden we een significante terugval, vanwege onze strategie om meer op onze eigen merken te focussen”, zegt CEO Christophe Barnouin.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.