Mooie groei voor Wessanen in 2017 | RetailDetail

Mooie groei voor Wessanen in 2017

Mooie groei voor Wessanen in 2017
Wessanen

Wessanen heeft in 2017 zowel zijn winst als zijn omzet weten op te krikken. Ondanks een stijging van bijna 10% wist de producent van gezonde tussendoortjes wel net niet te voldoen aan de verwachtingen van analisten.

 

Sterke groei eigen merken

In 2017 kwam de omzet van Wessanen uit op 626 miljoen euro, een groei van 9,8%. Dat was iets onder de verwachtingen van analisten en vooral te wijten aan een kleinere groei in het vierde kwartaal, waarin de omzet met 4,1% steeg. Over het hele jaar haalde Wessanen een nettowinst van 36 miljoen euro, een sprong van 58%. Die sterke groei was wel voor een groot stuk te danken aan de overname van het Spaanse Biogran eind 2016.

 

De eigen merken groeiden in het voorbije boekjaar met 7,7% en ook in het huidige boekjaar wil Wessanen blijven inzetten op het uitbouwen van de eigen merken. Het kiest er daarom voor om minder huismerken te produceren voor winkelketens. “In 2017 groeiden onze eigen merken met 7,7%, waarbij veel van hen een tweecijferige groei kenden. Op vlak van huismerken en distributie kenden we een significante terugval, vanwege onze strategie om meer op onze eigen merken te focussen”, zegt CEO Christophe Barnouin.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top