Mooie groei voor Wessanen in 2017 | RetailDetail

Mooie groei voor Wessanen in 2017

Mooie groei voor Wessanen in 2017
Wessanen

Wessanen heeft in 2017 zowel zijn winst als zijn omzet weten op te krikken. Ondanks een stijging van bijna 10% wist de producent van gezonde tussendoortjes wel net niet te voldoen aan de verwachtingen van analisten.

 

Sterke groei eigen merken

In 2017 kwam de omzet van Wessanen uit op 626 miljoen euro, een groei van 9,8%. Dat was iets onder de verwachtingen van analisten en vooral te wijten aan een kleinere groei in het vierde kwartaal, waarin de omzet met 4,1% steeg. Over het hele jaar haalde Wessanen een nettowinst van 36 miljoen euro, een sprong van 58%. Die sterke groei was wel voor een groot stuk te danken aan de overname van het Spaanse Biogran eind 2016.

 

De eigen merken groeiden in het voorbije boekjaar met 7,7% en ook in het huidige boekjaar wil Wessanen blijven inzetten op het uitbouwen van de eigen merken. Het kiest er daarom voor om minder huismerken te produceren voor winkelketens. “In 2017 groeiden onze eigen merken met 7,7%, waarbij veel van hen een tweecijferige groei kenden. Op vlak van huismerken en distributie kenden we een significante terugval, vanwege onze strategie om meer op onze eigen merken te focussen”, zegt CEO Christophe Barnouin.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.