Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar | RetailDetail

Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar

Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar

Voedingsbedrijf Wessanen heeft in de eerste helft van het boekjaar een groei van meer dan 8% gehaald. Voor het tweede kwartaal was er zelfs een groei van 8,5% ten opzichte van vorig jaar.

Profiteren van gezonde trend

Dankzij die groei kwam de omzet in het tweede kwartaal uit op 142,7 miljoen euro, ten opzichte van 131,5 miljoen euro een jaar eerder. De EBIT steeg van 6,9 miljoen euro naar 10,3 miljoen euro in het tweede kwartaal. Voor het volledige jaar mikt Wessanen op een autonome omzetgroei van 5 tot 7% en het wil dit jaar ook 8 tot 9 miljoen euro investeren.

 

“We blijven goed vooruitgang boeken in het uitvoeren van onze strategie en we hebben sterke groei en een hogere winstgevendheid weten te behalen”, zei CEO Christophe Barnouin. “Meer en meer consumenten willen overstappen naar gezondere en duurzamere voeding en wij bevinden ons op de goede plaats om op lange termijn van die trend te profiteren.”

 

Wessanen is de voorbije jaren sterk bezig geweest met de uitbreiding van zijn merken, vooral dan op de Britse markt. Zo kocht het onlangs nog Mrs Crimble’s, dat in het Verenigd Koninkrijk een belangrijk merk is op vlak van glutenvrije producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top