Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar | RetailDetail

Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar

Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar

Voedingsbedrijf Wessanen heeft in de eerste helft van het boekjaar een groei van meer dan 8% gehaald. Voor het tweede kwartaal was er zelfs een groei van 8,5% ten opzichte van vorig jaar.

Profiteren van gezonde trend

Dankzij die groei kwam de omzet in het tweede kwartaal uit op 142,7 miljoen euro, ten opzichte van 131,5 miljoen euro een jaar eerder. De EBIT steeg van 6,9 miljoen euro naar 10,3 miljoen euro in het tweede kwartaal. Voor het volledige jaar mikt Wessanen op een autonome omzetgroei van 5 tot 7% en het wil dit jaar ook 8 tot 9 miljoen euro investeren.

 

“We blijven goed vooruitgang boeken in het uitvoeren van onze strategie en we hebben sterke groei en een hogere winstgevendheid weten te behalen”, zei CEO Christophe Barnouin. “Meer en meer consumenten willen overstappen naar gezondere en duurzamere voeding en wij bevinden ons op de goede plaats om op lange termijn van die trend te profiteren.”

 

Wessanen is de voorbije jaren sterk bezig geweest met de uitbreiding van zijn merken, vooral dan op de Britse markt. Zo kocht het onlangs nog Mrs Crimble’s, dat in het Verenigd Koninkrijk een belangrijk merk is op vlak van glutenvrije producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen van de discountketen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.