Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar | RetailDetail

Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar

Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar

Voedingsbedrijf Wessanen heeft in de eerste helft van het boekjaar een groei van meer dan 8% gehaald. Voor het tweede kwartaal was er zelfs een groei van 8,5% ten opzichte van vorig jaar.

Profiteren van gezonde trend

Dankzij die groei kwam de omzet in het tweede kwartaal uit op 142,7 miljoen euro, ten opzichte van 131,5 miljoen euro een jaar eerder. De EBIT steeg van 6,9 miljoen euro naar 10,3 miljoen euro in het tweede kwartaal. Voor het volledige jaar mikt Wessanen op een autonome omzetgroei van 5 tot 7% en het wil dit jaar ook 8 tot 9 miljoen euro investeren.

 

“We blijven goed vooruitgang boeken in het uitvoeren van onze strategie en we hebben sterke groei en een hogere winstgevendheid weten te behalen”, zei CEO Christophe Barnouin. “Meer en meer consumenten willen overstappen naar gezondere en duurzamere voeding en wij bevinden ons op de goede plaats om op lange termijn van die trend te profiteren.”

 

Wessanen is de voorbije jaren sterk bezig geweest met de uitbreiding van zijn merken, vooral dan op de Britse markt. Zo kocht het onlangs nog Mrs Crimble’s, dat in het Verenigd Koninkrijk een belangrijk merk is op vlak van glutenvrije producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.