Morrisons breidt online aanwezigheid uit

Morrisons breidt online aanwezigheid uit

De Britse supermarktketen Morrisons heeft haar overeenkomst met Ocado Group uitgebreid, waardoor het de online aanwezigheid verder kan opvoeren. Klanten in heel het Verenigd Koninkrijk zullen binnenkort online kunnen bestellen.

 

Betere voorwaarden

Morrisons zal nu ruimte krijgen in een nieuw warenhuis van online boodschappendienst Ocado in het zuidoosten van Londen en het zal ook technologie van Ocado gebruiken, die het mogelijk maakt om online bestellingen te versturen vanuit de eigen winkels.

 

Bovendien heeft Morrisons in de nieuwe overeenkomst veel betere voorwaarden weten te verkrijgen. Zo zal het in de toekomst niet langer een deel van de winst van online verkopen moeten afstaan aan Ocado en ook de bijdrage die Morrisons aan Ocado betaalt voor onderzoek is gedaald.

 

Door de uitbreiding in de rest van het land verwacht Morrisons volgend jaar wel verlies te maken in zijn online segment, terwijl het er eerder van uitging dit jaar break-even te draaien.

 

Voor Ocado betekent de overeenkomst dan weer dat het met een gerust hart aan de slag kan gaan met de bouw van een nieuw distributiecentrum. Vorig jaar haalde de online boodschappendienst dankzij de deal met Morrisons 74 miljoen pond (86,5 miljoen euro) op.