Morrisons breidt online aanwezigheid uit

Morrisons breidt online aanwezigheid uit

Morrisons breidt online aanwezigheid uit
http://www.shutterstock.com/pic-374627611/

De Britse supermarktketen Morrisons heeft haar overeenkomst met Ocado Group uitgebreid, waardoor het de online aanwezigheid verder kan opvoeren. Klanten in heel het Verenigd Koninkrijk zullen binnenkort online kunnen bestellen.

 

Betere voorwaarden

Morrisons zal nu ruimte krijgen in een nieuw warenhuis van online boodschappendienst Ocado in het zuidoosten van Londen en het zal ook technologie van Ocado gebruiken, die het mogelijk maakt om online bestellingen te versturen vanuit de eigen winkels.

 

Bovendien heeft Morrisons in de nieuwe overeenkomst veel betere voorwaarden weten te verkrijgen. Zo zal het in de toekomst niet langer een deel van de winst van online verkopen moeten afstaan aan Ocado en ook de bijdrage die Morrisons aan Ocado betaalt voor onderzoek is gedaald.

 

Door de uitbreiding in de rest van het land verwacht Morrisons volgend jaar wel verlies te maken in zijn online segment, terwijl het er eerder van uitging dit jaar break-even te draaien.

 

Voor Ocado betekent de overeenkomst dan weer dat het met een gerust hart aan de slag kan gaan met de bouw van een nieuw distributiecentrum. Vorig jaar haalde de online boodschappendienst dankzij de deal met Morrisons 74 miljoen pond (86,5 miljoen euro) op.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!