Na restyling werkt Philip’s Biscuits aan expansie

Met een recente rebranding, een volledige make-over voor de winkel in Antwerpen en de opening van een derde zaak in Mechelen vat Philip’s Biscuits een nieuw verhaal aan. De artisanale koekjesbakker lonkt nu ook naar de kust.

 

Uitbreidingsplannen

In de Korte Gasthuisstraat, in het autovrije Antwerpse winkelgebied de Wilde Zee, trekt de vernieuwde winkel van Philip’s Biscuits de aandacht met een opvallende etalage. Het interieur werd opgefrist en oogt wat strakker: “Het kopen van onze koekjes moet een beleving zijn. We besteden veel zorg aan de verpakking, met mooie zakjes, dozen en blikken. In samenwerking met het agentschap Quatre Mains hebben we een rebranding doorgevoerd. We spelen in op de seizoenen met speciale edities voor Sinterklaas, kerst, valentijn of Pasen. Ook het winkelinterieur moet die warme en gezellige sfeer versterken”, zegt Ann Goetgebuer-Painblanc, die de zakelijke leiding heeft over het bedrijf. Zoon Maxim is de bakker, die een team van vijf mensen leidt in het atelier in Hemiksem. “We vullen elkaar goed aan. Ik hou me meer bezig met het organisatorische aspect, hij is de creatieveling. We doen dit allebei met evenveel passie.”

 

Het merk is bekend om zijn Antwerpse handjes, zandkoekjes, boterkoekjes en ambachtelijke speculaas en noemt zich graag ‘de koekjesbakker van ’t stad’. Niet voor niets figureert de kathedraaltoren in het nieuwe logo. Die stad wordt nu echter te klein voor de artisanale bakker: naast de twee winkels in Antwerpen (in de Korte Gasthuisstraat en op de Oude Koornmarkt) heeft Philip’s Biscuits sinds 22 oktober ook een verkooppunt op de Grote Markt in Mechelen. Telkens zijn het authentieke panden in winkelwandelgebieden waar ook veel toeristen passeren.

 

Bij die drie vestigingen hoeft het overigens niet te blijven: “We willen niet te snel gaan, maar ik zou graag elk jaar een nieuwe winkel openen. Ik kijk daarbij zeker richting kust.” Ook Gent, Brussel en zelfs het buitenland behoren tot de mogelijkheden. Bovendien staat een webshop nu zo goed als klaar. “Het enige knelpunt is de verpakking. Onze ambachtelijke koekjes zijn erg broos en we willen ze gegarandeerd in perfecte conditie kunnen bezorgen. We werken aan een oplossing, en zolang die niet helemaal op punt staat, blijft de webshop on hold.”