Nafi Thiam nieuw gezicht van Alpro | RetailDetail

Nafi Thiam nieuw gezicht van Alpro

Nafi Thiam nieuw gezicht van Alpro
Shutterstock

Olympisch en wereldkampioen zevenkamp Nafi Thiam is voortaan het gezicht van sojaproducent Alpro. De link tussen een topsportster en gezonde voeding is snel gemaakt, en bovendien was Thiam al langer fan van het merk.

 

Drie jaar ambassadeur

Thiam wordt de komende drie jaar ambassadeur van het merk en debuteerde met de lancering van de ‘ontbijtgids’, een kookboek dat samen met de atlete werd samengesteld en waarin het belang van het ontbijt wordt onderstreept. “Ik was al erg lang fan van het merk, en toen ik benaderd werd door het bedrijf voelde het meteen goed,” zegt Thiam aan HLN. “Veel mensen hebben het vooroordeel dat je uit plantaardige voeding niet voldoende energie krijgt, maar ik denk dat ik het levende bewijs ben dat het tegendeel waar is.” 

 

“Het sportieve is voor ons eigenlijk niet het belangrijkste”, zegt countrydirector Steve Gelders volgens De Tijd. “Nafi is natuurlijk bekend via haar sport. Maar het is de manier waarop ze naast die sport naar buiten treedt, die ons heeft overtuigd. Hoe ze zich als persoon ontplooit.” Thiam heeft daarnaast het voordeel dat ze in beide landsdelen bekend en geliefd is en dat ze ook buiten België een bijzonder grote naam is geworden.

 

Voorlopig focust de samenwerking wel enkel op thuismarkt België, maar het is zeker niet onmogelijk dat Thiam binnenkort ook in het buitenland wordt ingezet als het boegbeeld van de plantaardige voeding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.