Namen heeft eerste Starbucks van Wallonië | RetailDetail

Namen heeft eerste Starbucks van Wallonië

Namen heeft eerste Starbucks van Wallonië

De Amerikaanse koffieketen Starbucks start de verovering van Wallonië. Voor zijn tiende vestiging in ons land koos uitbater Autogrill België voor het treinstation van Namen, het op één na grootste ten zuiden van de taalgrens.

Niet toevallig Namen

De nieuwste Starbucks Store aan de ingang van het station beschikt over een oppervlakte van 133m² en biedt zowel binnen als op het terras een zitplaats aan zestien personen (foto).

 

Met 50.000 bezoekers per dag is het treinstation van Namen het op één na grootste van Wallonië, maar dat is lang niet de enige reden waarom de keuze op Namen en op het station viel: het gebouw speelt een cruciale rol als druk gebruikte verbindingsweg tussen het stadscentrum en de Noordwijk. Bovendien telt Namen ook nog zo'n 5000 studenten, "eveneens een belangrijke doelgroep van Starbucks".

 

Bijgevolg was Namen "voorbestemd om een Starbucks Store te mogen verwelkomen. Met een perfecte ligging en geschikte grootte ligt een mooie toekomst in het verschiet", zo benadrukt Mario Orinx van Autogrill België, Nederland en Frankrijk.

 

Vijfde Starbucks in Belgisch station

De Starbucks Store van Namen is de vijfde Starbucks in een Belgisch station: eerder opende Autogrill al koffiebars in Brussel-Centraal, Antwerpen-Centraal, Gent Sint-Pieters en Brugge.

 

"Treinreizigers zijn steeds veeleisender. Ze willen een plek om even te ontsnappen aan de drukte, tot rust te komen en te genieten van kwaliteitsproducten die ze kunnen vertrouwen", zegt Jannie Haek, CEO van de NMBS Holding. "De laatste jaren kregen stations steeds meer waardering bij de reizigers en zijn het bijna bestemmingen op zich geworden. We zijn dan ook verheugd om onze klanten een nieuwe Starbucks Store te kunnen aanbieden."

 

Behalve de vijf vestigingen in treinstations zijn er in ons land nog drie Starbucks-vestigingen in de luchthaven van Zaventem, één in het metrostation Brussel-Noord en tot slot nog één in het centrum van Gent. Met de nieuwe vestiging in Namen erbij beheert Autogrill België nu tien Starbucks-vestigingen, goed voor meer dan 200 banen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.