Naturalicious opent sappenwinkel in Amsterdam

Naturalicious opent sappenwinkel in Amsterdam

Naturalicious opent deze maand aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam haar eerste fysieke winkel voor groenten- en fruitsappen. De start-up heeft inmiddels vier eigen winkel-outlets in Londen en begint met onder andere een shop-in-shop in warenhuis Harrods.

 

Ook naar schappen van supermarkten

Naturalicious wil ook met zijn groenten- en fruitsappen naar de supermarkten. Hiervoor ging de onderneming vorige week een samenwerking van vijf jaar aan met Vrumona. De producten gaan via distributie van Vrumona naar de schappen van retail en naar out-of-home, waaronder scholen en bedrijven.

 

De sappen van de start-up, die in juni op de markt kwam, zijn momenteel al online verkrijgbaar. Deze juice- en officeboxen worden in heel Nederland via Post NL gekoeld bezorgd bij consumenten thuis en bedrijven. Naturalicious ontwikkelde samen met Post NL koelboxen voor de bezorging. De onderneming wil de sappen ook aan scholen gaan leveren.

 

Koud geperst en lang houdbaar

Naturalicious produceert sappen van groenten en fruit, die minimaal veertig dagen houdbaar zijn. De producten zijn koudgeperst met de High Pressure Processing-technologie (HPP) en worden daardoor langer houdbaar zonder verhitting of toevoeging van chemicaliën. HPP, een alternatief voor pasteurisatie, is een milde manier van conserveren waardoor smaak, voedingswaarde en textuur van producten blijven behouden.

 

Naturalicous is opgezet door Michel van den Bergh en Tabe Ydo, die tevens aandeelhouders zijn. Ook Nina Storms van World Online en internationaal dranken- en sappenconcern AMC Group in Murcia (Spanje) zijn aandeelhouders en partners. AMC heeft in Nederland een nieuw gebouwde productielocatie in Vlissingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top