Naturalicious opent sappenwinkel in Amsterdam

Naturalicious opent sappenwinkel in Amsterdam

Naturalicious opent sappenwinkel in Amsterdam

Naturalicious opent deze maand aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam haar eerste fysieke winkel voor groenten- en fruitsappen. De start-up heeft inmiddels vier eigen winkel-outlets in Londen en begint met onder andere een shop-in-shop in warenhuis Harrods.

 

Ook naar schappen van supermarkten

Naturalicious wil ook met zijn groenten- en fruitsappen naar de supermarkten. Hiervoor ging de onderneming vorige week een samenwerking van vijf jaar aan met Vrumona. De producten gaan via distributie van Vrumona naar de schappen van retail en naar out-of-home, waaronder scholen en bedrijven.

 

De sappen van de start-up, die in juni op de markt kwam, zijn momenteel al online verkrijgbaar. Deze juice- en officeboxen worden in heel Nederland via Post NL gekoeld bezorgd bij consumenten thuis en bedrijven. Naturalicious ontwikkelde samen met Post NL koelboxen voor de bezorging. De onderneming wil de sappen ook aan scholen gaan leveren.

 

Koud geperst en lang houdbaar

Naturalicious produceert sappen van groenten en fruit, die minimaal veertig dagen houdbaar zijn. De producten zijn koudgeperst met de High Pressure Processing-technologie (HPP) en worden daardoor langer houdbaar zonder verhitting of toevoeging van chemicaliën. HPP, een alternatief voor pasteurisatie, is een milde manier van conserveren waardoor smaak, voedingswaarde en textuur van producten blijven behouden.

 

Naturalicous is opgezet door Michel van den Bergh en Tabe Ydo, die tevens aandeelhouders zijn. Ook Nina Storms van World Online en internationaal dranken- en sappenconcern AMC Group in Murcia (Spanje) zijn aandeelhouders en partners. AMC heeft in Nederland een nieuw gebouwde productielocatie in Vlissingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.