Naturalicious opent sappenwinkel in Amsterdam

Naturalicious opent sappenwinkel in Amsterdam

Naturalicious opent deze maand aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam haar eerste fysieke winkel voor groenten- en fruitsappen. De start-up heeft inmiddels vier eigen winkel-outlets in Londen en begint met onder andere een shop-in-shop in warenhuis Harrods.

 

Ook naar schappen van supermarkten

Naturalicious wil ook met zijn groenten- en fruitsappen naar de supermarkten. Hiervoor ging de onderneming vorige week een samenwerking van vijf jaar aan met Vrumona. De producten gaan via distributie van Vrumona naar de schappen van retail en naar out-of-home, waaronder scholen en bedrijven.

 

De sappen van de start-up, die in juni op de markt kwam, zijn momenteel al online verkrijgbaar. Deze juice- en officeboxen worden in heel Nederland via Post NL gekoeld bezorgd bij consumenten thuis en bedrijven. Naturalicious ontwikkelde samen met Post NL koelboxen voor de bezorging. De onderneming wil de sappen ook aan scholen gaan leveren.

 

Koud geperst en lang houdbaar

Naturalicious produceert sappen van groenten en fruit, die minimaal veertig dagen houdbaar zijn. De producten zijn koudgeperst met de High Pressure Processing-technologie (HPP) en worden daardoor langer houdbaar zonder verhitting of toevoeging van chemicaliën. HPP, een alternatief voor pasteurisatie, is een milde manier van conserveren waardoor smaak, voedingswaarde en textuur van producten blijven behouden.

 

Naturalicous is opgezet door Michel van den Bergh en Tabe Ydo, die tevens aandeelhouders zijn. Ook Nina Storms van World Online en internationaal dranken- en sappenconcern AMC Group in Murcia (Spanje) zijn aandeelhouders en partners. AMC heeft in Nederland een nieuw gebouwde productielocatie in Vlissingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top