Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Eigenaar Bavaria investeert twintig miljoen euro in de modernisering van de Palm-brouwerij in Steenhuffel. Eerder trokken de Nederlanders ook al 2,3 miljoen euro uit voor de brouwerij van zustermerk Rodenbach in Roeselare.

“Tijd voor iets ambers”

Palm, met 31,2 miljoen consumpties per jaar het meest verkochte amberbier in de Benelux, krijgt deze maand een nieuwe verpakking: eigentijdser ‑ lees: strakker en eenvoudiger ‑ maar mét behoud van de typische elementen (het Palm-paard, de lauwerkrans) en de herkenbare kleurencombinatie (groen/rood). De nieuwe slogan “Tijd voor iets ambers” moet dat alles kracht bij zetten.

 

Tegelijk investeert de nieuwe eigenaar, de Nederlandse brouwersfamilie Swinkels, twintig miljoen euro in de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur. Zo moet die binnen het wereldwijde distributienetwerk van Bavaria verder groeien. “In het afgelopen jaar zijn de bieren van Palm Belgian Craft Brewers reeds in een tiental extra landen succesvol geïntroduceerd. Verdere groei is dus de ambitie, ook voor het merk Palm dat in haar thuismarkten België en Nederland zeker haar positie kan versterken maar die rol is ook weggelegd voor de nieuwe exportlanden”, zo luidt het in het persbericht.

 

Ook verkoop Rodenbach aanzwengelen

Eerder dit jaar herlanceerde Palm Belgian Craft Brewers ook al zijn andere bieren: Rodenbach, Brugge Tripel en Cornet. Ook dat ging gepaard met een fikse investering: de Nederlanders pompten toen 2,3 miljoen euro in de brouwinstallaties van zustermerk Rodenbach in Roeselare. Daar komt een nieuwe filtratielijn en een nieuw waterbehandelingssysteem, terwijl ook de afvullijnen vernieuwd worden.

 

De groep heeft de ambitie om de verkoop van Rodenbach met de helft te doen toenemen. Vandaag gaat het om circa 40.000 hectoliter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een soufflé van windeieren

18/08/2017

De excuses raken op bij Delhaize, en het geduld is op bij Dick Boer, zo leerden we afgelopen week. Nee, het is daar niet bepaald koek en ei. Maar elders ook niet. Hier is het zonnige nieuwsoverzicht van RetailDetail Food! 

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Back to top