Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Eigenaar Bavaria investeert twintig miljoen euro in de modernisering van de Palm-brouwerij in Steenhuffel. Eerder trokken de Nederlanders ook al 2,3 miljoen euro uit voor de brouwerij van zustermerk Rodenbach in Roeselare.

“Tijd voor iets ambers”

Palm, met 31,2 miljoen consumpties per jaar het meest verkochte amberbier in de Benelux, krijgt deze maand een nieuwe verpakking: eigentijdser ‑ lees: strakker en eenvoudiger ‑ maar mét behoud van de typische elementen (het Palm-paard, de lauwerkrans) en de herkenbare kleurencombinatie (groen/rood). De nieuwe slogan “Tijd voor iets ambers” moet dat alles kracht bij zetten.

 

Tegelijk investeert de nieuwe eigenaar, de Nederlandse brouwersfamilie Swinkels, twintig miljoen euro in de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur. Zo moet die binnen het wereldwijde distributienetwerk van Bavaria verder groeien. “In het afgelopen jaar zijn de bieren van Palm Belgian Craft Brewers reeds in een tiental extra landen succesvol geïntroduceerd. Verdere groei is dus de ambitie, ook voor het merk Palm dat in haar thuismarkten België en Nederland zeker haar positie kan versterken maar die rol is ook weggelegd voor de nieuwe exportlanden”, zo luidt het in het persbericht.

 

Ook verkoop Rodenbach aanzwengelen

Eerder dit jaar herlanceerde Palm Belgian Craft Brewers ook al zijn andere bieren: Rodenbach, Brugge Tripel en Cornet. Ook dat ging gepaard met een fikse investering: de Nederlanders pompten toen 2,3 miljoen euro in de brouwinstallaties van zustermerk Rodenbach in Roeselare. Daar komt een nieuwe filtratielijn en een nieuw waterbehandelingssysteem, terwijl ook de afvullijnen vernieuwd worden.

 

De groep heeft de ambitie om de verkoop van Rodenbach met de helft te doen toenemen. Vandaag gaat het om circa 40.000 hectoliter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.