Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Eigenaar Bavaria investeert twintig miljoen euro in de modernisering van de Palm-brouwerij in Steenhuffel. Eerder trokken de Nederlanders ook al 2,3 miljoen euro uit voor de brouwerij van zustermerk Rodenbach in Roeselare.

“Tijd voor iets ambers”

Palm, met 31,2 miljoen consumpties per jaar het meest verkochte amberbier in de Benelux, krijgt deze maand een nieuwe verpakking: eigentijdser ‑ lees: strakker en eenvoudiger ‑ maar mét behoud van de typische elementen (het Palm-paard, de lauwerkrans) en de herkenbare kleurencombinatie (groen/rood). De nieuwe slogan “Tijd voor iets ambers” moet dat alles kracht bij zetten.

 

Tegelijk investeert de nieuwe eigenaar, de Nederlandse brouwersfamilie Swinkels, twintig miljoen euro in de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur. Zo moet die binnen het wereldwijde distributienetwerk van Bavaria verder groeien. “In het afgelopen jaar zijn de bieren van Palm Belgian Craft Brewers reeds in een tiental extra landen succesvol geïntroduceerd. Verdere groei is dus de ambitie, ook voor het merk Palm dat in haar thuismarkten België en Nederland zeker haar positie kan versterken maar die rol is ook weggelegd voor de nieuwe exportlanden”, zo luidt het in het persbericht.

 

Ook verkoop Rodenbach aanzwengelen

Eerder dit jaar herlanceerde Palm Belgian Craft Brewers ook al zijn andere bieren: Rodenbach, Brugge Tripel en Cornet. Ook dat ging gepaard met een fikse investering: de Nederlanders pompten toen 2,3 miljoen euro in de brouwinstallaties van zustermerk Rodenbach in Roeselare. Daar komt een nieuwe filtratielijn en een nieuw waterbehandelingssysteem, terwijl ook de afvullijnen vernieuwd worden.

 

De groep heeft de ambitie om de verkoop van Rodenbach met de helft te doen toenemen. Vandaag gaat het om circa 40.000 hectoliter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top