Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Eigenaar Bavaria investeert twintig miljoen euro in de modernisering van de Palm-brouwerij in Steenhuffel. Eerder trokken de Nederlanders ook al 2,3 miljoen euro uit voor de brouwerij van zustermerk Rodenbach in Roeselare.

“Tijd voor iets ambers”

Palm, met 31,2 miljoen consumpties per jaar het meest verkochte amberbier in de Benelux, krijgt deze maand een nieuwe verpakking: eigentijdser ‑ lees: strakker en eenvoudiger ‑ maar mét behoud van de typische elementen (het Palm-paard, de lauwerkrans) en de herkenbare kleurencombinatie (groen/rood). De nieuwe slogan “Tijd voor iets ambers” moet dat alles kracht bij zetten.

 

Tegelijk investeert de nieuwe eigenaar, de Nederlandse brouwersfamilie Swinkels, twintig miljoen euro in de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur. Zo moet die binnen het wereldwijde distributienetwerk van Bavaria verder groeien. “In het afgelopen jaar zijn de bieren van Palm Belgian Craft Brewers reeds in een tiental extra landen succesvol geïntroduceerd. Verdere groei is dus de ambitie, ook voor het merk Palm dat in haar thuismarkten België en Nederland zeker haar positie kan versterken maar die rol is ook weggelegd voor de nieuwe exportlanden”, zo luidt het in het persbericht.

 

Ook verkoop Rodenbach aanzwengelen

Eerder dit jaar herlanceerde Palm Belgian Craft Brewers ook al zijn andere bieren: Rodenbach, Brugge Tripel en Cornet. Ook dat ging gepaard met een fikse investering: de Nederlanders pompten toen 2,3 miljoen euro in de brouwinstallaties van zustermerk Rodenbach in Roeselare. Daar komt een nieuwe filtratielijn en een nieuw waterbehandelingssysteem, terwijl ook de afvullijnen vernieuwd worden.

 

De groep heeft de ambitie om de verkoop van Rodenbach met de helft te doen toenemen. Vandaag gaat het om circa 40.000 hectoliter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top