Nederlandse Spoorwegen rollen C'est du Pain in België uit

Nederlandse Spoorwegen rollen C'est du Pain in België uit

NS Stations, de tak van de Nederlandse spoorwegenmaatschappij die de stations exploiteert, breidt met zijn retailformule C'est du Pain verder uit in België. In totaal heeft de broodjesketen nu al zes winkels op Belgische stations.

Drie nieuwe locaties in België

C'est du Pain, in Nederland bekend onder de naam 'De Broodzaak', opende de nieuwe locaties op de treinstations van Leuven, Brussel-Centraal en Namen. Eerder opende de keten al vestigingen in Sint- Niklaas, Zottegem en Hasselt.

 

In Nederland exploiteert NS Stations in totaal 25 vestigingen van De Broodzaak. De winkel is één van de twintig formules die het bedrijf op stations exploiteert. In dezelfde portefeuille vallen onder andere ook de stationswinkels van Albert Heijn en Burger King.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top