Nederlandse Spoorwegen rollen C'est du Pain in België uit | RetailDetail

Nederlandse Spoorwegen rollen C'est du Pain in België uit

Nederlandse Spoorwegen rollen C'est du Pain in België uit

NS Stations, de tak van de Nederlandse spoorwegenmaatschappij die de stations exploiteert, breidt met zijn retailformule C'est du Pain verder uit in België. In totaal heeft de broodjesketen nu al zes winkels op Belgische stations.

Drie nieuwe locaties in België

C'est du Pain, in Nederland bekend onder de naam 'De Broodzaak', opende de nieuwe locaties op de treinstations van Leuven, Brussel-Centraal en Namen. Eerder opende de keten al vestigingen in Sint- Niklaas, Zottegem en Hasselt.

 

In Nederland exploiteert NS Stations in totaal 25 vestigingen van De Broodzaak. De winkel is één van de twintig formules die het bedrijf op stations exploiteert. In dezelfde portefeuille vallen onder andere ook de stationswinkels van Albert Heijn en Burger King.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.