Nestlé breidt aanbod op Alibaba uit

Nestlé breidt aanbod op Alibaba uit

De Zwitserse voedingsproducent Nestlé wil zijn online verkoop in China aanzwengelen en gaat daarom zijn aanbod bij Alibaba gevoelig uitbreiden. Nestlé verwacht dan ook dat de online verkoop in China flink zal groeien de komende jaren.

 

Inhaalbeweging

Volgens Wan Ling Martello, directeur Azië en Afrika bij Nestlé, zal de e-commerce in China tegen 2018 groter zijn dan die van de Verenigde Staten en Europa samen. Daarom gaat het nu alvast 67 nieuwe producten verkopen via Tmall, het online verkoopplatform van Alibaba.

 

Voor Nestlé is het ook nodig op te investeren in de online verkoop in China, want de voorbije jaren was de omzetgroei in het land stevig vertraagd. Nestlé was daarbij te traag met het implementeren van nieuwe trends. Zo koopt de Chinese consument sinds enkele jaren veel meer online en wordt er ook gezonder gegeten.

 

“We moeten ervoor zorgen dat in de behoeften van de consumenten in deze markt sneller wordt voorzien dan in andere markten” aldus Reinhold Jakobi, Nestlé-directeur voeding en dranken in Groter-China, volgens het FD. “De afgelopen twee jaar zijn we bezig geweest een achterstand in te halen.”

 

Vorig jaar groeide Nestlé in Groter-China met 6 procent naar 7,1 miljard Zwitserse frank (6,4 miljard euro), terwijl de online omzet in het land verdubbelde. Wereldwijd is e-commerce goed voor 3,9 procent van de totale omzet van Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Tot nu toe waren de afdelingen nog apart actief.

Machtsstrijd binnen familie Aldi Nord eindelijk ten einde

08/12/2017

De jarenlange machtsstrijd bij Aldi Nord, het deel van Aldi waarvan ook in België en Nederland winkels te vinden zijn, is ten einde gekomen na een uitspraak van de rechtbank. De invloed van de oprichtersfamilie wordt hierdoor beperkt.

Vakbonden Carrefour leven in angst voor transformatieplan

08/12/2017

Bij supermarktbedrijf Carrefour hebben ze de komende maanden en jaren heel wat werk voor de boeg om een herstructurering tot een goed einde te brengen. De vakbonden kijken ondertussen met een bang hart naar de toekomst.

Filet Pur: Een lege doos, vol gebakken lucht

08/12/2017

Dat de supermarkt niet meer is dan een vuilnisbak voor mislukkelingen, dat leerden we deze week, onder andere. De Sint bracht wel meer opwindend fmcg-nieuws, zoals blijkt uit dit vakkundig afgekruide nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Vijf supermarkttrends voor 2018

08/12/2017

De internationale supermarktonderzoeksorganisatie IGD identificeert de vijf trends die de foodretailmarkt zullen bepalen in de komende twaalf maanden.

Bree krijgt Belgische primeur van Jumbo

07/12/2017

Supermarktketen Jumbo heeft zijn eerste Belgische vestiging beet: de retailer zal een pand betrekken in een nieuw retailpark in het Limburgse Bree, verneemt RetailDetail. De opening is wel nog niet voor morgen.

Back to top