Nestlé breidt aanbod op Alibaba uit | RetailDetail

Nestlé breidt aanbod op Alibaba uit

Nestlé breidt aanbod op Alibaba uit

De Zwitserse voedingsproducent Nestlé wil zijn online verkoop in China aanzwengelen en gaat daarom zijn aanbod bij Alibaba gevoelig uitbreiden. Nestlé verwacht dan ook dat de online verkoop in China flink zal groeien de komende jaren.

 

Inhaalbeweging

Volgens Wan Ling Martello, directeur Azië en Afrika bij Nestlé, zal de e-commerce in China tegen 2018 groter zijn dan die van de Verenigde Staten en Europa samen. Daarom gaat het nu alvast 67 nieuwe producten verkopen via Tmall, het online verkoopplatform van Alibaba.

 

Voor Nestlé is het ook nodig op te investeren in de online verkoop in China, want de voorbije jaren was de omzetgroei in het land stevig vertraagd. Nestlé was daarbij te traag met het implementeren van nieuwe trends. Zo koopt de Chinese consument sinds enkele jaren veel meer online en wordt er ook gezonder gegeten.

 

“We moeten ervoor zorgen dat in de behoeften van de consumenten in deze markt sneller wordt voorzien dan in andere markten” aldus Reinhold Jakobi, Nestlé-directeur voeding en dranken in Groter-China, volgens het FD. “De afgelopen twee jaar zijn we bezig geweest een achterstand in te halen.”

 

Vorig jaar groeide Nestlé in Groter-China met 6 procent naar 7,1 miljard Zwitserse frank (6,4 miljard euro), terwijl de online omzet in het land verdubbelde. Wereldwijd is e-commerce goed voor 3,9 procent van de totale omzet van Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Back to top