Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial
Hain Celestial

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Eerste gesprekken

Met de overname wil Nestlé een volgende stap zetten op de markt van de gezonde voeding, die steeds belangrijker wordt. Volgens bronnen bij Bloomberg zouden er al eerste gesprekken hebben plaatsgevonden tussen de twee partijen, maar is er nog geen sprake van een officieel bod.

 

Hain Celestial is al langer het onderwerp van overnamegeruchten en niet enkel Nestlé, maar ook een aantal Amerikaanse bedrijven hebben al interesse getoond. Nadat het nieuws bekend geraakte steeg het aandeel van het bedrijf met 11%, wat de totale waardering op 4,2 miljard dollar (3,6 miljard euro) bracht.

 

Volgens analisten is Hain Celestial net vanwege de hoge marktwaarde momenteel ook niet zo’n interessante overnameprooi, tenzij er veel kan bespaard worden door middel van synergiën. Voor het Amerikaanse bedrijf kan een overname wel goed nieuws betekenen, want nadat het in 2015 nog 165 miljoen dollar (140 miljoen euro) winst haalde, daalde dat in 2016 naar 47 miljoen dollar (40 miljoen euro). In 2017 was het al iets beter met een winst van 67 miljoen dollar (57 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top