Nestlé denkt aan overname Hain Celestial | RetailDetail

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial
Hain Celestial

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Eerste gesprekken

Met de overname wil Nestlé een volgende stap zetten op de markt van de gezonde voeding, die steeds belangrijker wordt. Volgens bronnen bij Bloomberg zouden er al eerste gesprekken hebben plaatsgevonden tussen de twee partijen, maar is er nog geen sprake van een officieel bod.

 

Hain Celestial is al langer het onderwerp van overnamegeruchten en niet enkel Nestlé, maar ook een aantal Amerikaanse bedrijven hebben al interesse getoond. Nadat het nieuws bekend geraakte steeg het aandeel van het bedrijf met 11%, wat de totale waardering op 4,2 miljard dollar (3,6 miljard euro) bracht.

 

Volgens analisten is Hain Celestial net vanwege de hoge marktwaarde momenteel ook niet zo’n interessante overnameprooi, tenzij er veel kan bespaard worden door middel van synergiën. Voor het Amerikaanse bedrijf kan een overname wel goed nieuws betekenen, want nadat het in 2015 nog 165 miljoen dollar (140 miljoen euro) winst haalde, daalde dat in 2016 naar 47 miljoen dollar (40 miljoen euro). In 2017 was het al iets beter met een winst van 67 miljoen dollar (57 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!