Nestlé doet Amerikaanse chocolade van de hand | RetailDetail

Nestlé doet Amerikaanse chocolade van de hand

Nestlé doet Amerikaanse chocolade van de hand
Foto: digitalreflections / Shutterstock.com

Nestlé wil van zijn snoepgoedafdeling in de Verenigde Staten af. Het slaagt er niet in zijn concurrentiele positie op de markt te verbeteren en hoopt tot 3 miljard dollar op te strijken.

 

Nummer twee getipt als koper

Al in juni liet het Zwitserse voedingsconcern Nestlé weten dat het de strategische opties bekeek voor de chocolade- en snoepwaren in de Verenigde Staten. Die afdeling is vandaag goed voor zo’n 800 miljoen euro aan omzet, maar blijft er op de vierde plaats steken: Nestlé moet in de VS Mars, Hershey en Mondelez laten voorgaan. 

 

Omdat het er niet in slaagt zijn concurrentiele positie te verbeteren, heeft het Zwitserse bedrijf nu beslist om de Amerikaanse activiteiten binnen de drie maand te verkopen. Nestlé verwacht één tot drie miljard dollar te kunnen krijgen voor zijn Amerikaans chocoladesnoepgoed, waaronder de merken Butterfinger en BabyRuth.

 

In een persreactie hint een woordvoerder dat het verkoopproces al aan de gang is en dat er een potentiele koper is gevonden. Nieuwsdienst Bloomberg vermoedt dat het om Hershey gaat, nadat de groep achter onder meer Rolo en Reese’s eerder deze week ook al de overname van popcornmerk Amplify bekendmaakte. 

 

Steeds meer snoepfabrikanten bewegen zich in de richting van gezondere of hartige snacks, nu ook in de Verenigde Staten consumenten sterker op zoek gaan naar gezonde voeding. Nestlé beweert echter dat de verkoop daar niets mee te maken heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Flamant in handen van Besix

25/05/2018

Interieurspecialist Flamant, met vijf winkels in België en één in Parijs, wordt overgenomen door bouwgroep Besix. Voormalig Brantano-topman Kurt Moons wordt CEO en moet het bedrijf een doorstart bezorgen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.