Nestlé gaat robotverkopers gebruiken

Nestlé gaat robotverkopers gebruiken

Het Zwitserse Nestlé gaat in Japan duizend robots inzetten als verkoper van de koffiemachines van Nescafé. De eerste twintig moeten nog dit jaar ingezet worden en tegen eind 2015 moeten ze allemaal in werking zijn.

Ambassador

De robot die Nestlé daarvoor gaat gebruiken is Pepper, die in Frankrijk ontwikkeld werd en menselijke emoties kan aanleren en uitdrukken. De prijs voor zo één robot komt neer op ongeveer 1.500 euro. In een zeventigtal winkels van het Japanse techbedrijf SoftBank worden ze al gebruikt om smartphones te verkopen.

 

De robots moeten de Ambassador koffiemachine aan de man brengen. Die wordt enkel in Japan verkocht en is gratis voor bedrijven: de winst wordt enkel gehaald uit de verkochte koffiecapsules. Nestlé hoopt het aantal Ambassadors tegen 2020 te verviervoudigen, wat neerkomt op een totaal van ongeveer een half miljoen koffiemachines.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Back to top