Nestlé gaat robotverkopers gebruiken | RetailDetail

Nestlé gaat robotverkopers gebruiken

Nestlé gaat robotverkopers gebruiken

Het Zwitserse Nestlé gaat in Japan duizend robots inzetten als verkoper van de koffiemachines van Nescafé. De eerste twintig moeten nog dit jaar ingezet worden en tegen eind 2015 moeten ze allemaal in werking zijn.

Ambassador

De robot die Nestlé daarvoor gaat gebruiken is Pepper, die in Frankrijk ontwikkeld werd en menselijke emoties kan aanleren en uitdrukken. De prijs voor zo één robot komt neer op ongeveer 1.500 euro. In een zeventigtal winkels van het Japanse techbedrijf SoftBank worden ze al gebruikt om smartphones te verkopen.

 

De robots moeten de Ambassador koffiemachine aan de man brengen. Die wordt enkel in Japan verkocht en is gratis voor bedrijven: de winst wordt enkel gehaald uit de verkochte koffiecapsules. Nestlé hoopt het aantal Ambassadors tegen 2020 te verviervoudigen, wat neerkomt op een totaal van ongeveer een half miljoen koffiemachines.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!