Nestlé gaat robotverkopers gebruiken

Nestlé gaat robotverkopers gebruiken

Het Zwitserse Nestlé gaat in Japan duizend robots inzetten als verkoper van de koffiemachines van Nescafé. De eerste twintig moeten nog dit jaar ingezet worden en tegen eind 2015 moeten ze allemaal in werking zijn.

Ambassador

De robot die Nestlé daarvoor gaat gebruiken is Pepper, die in Frankrijk ontwikkeld werd en menselijke emoties kan aanleren en uitdrukken. De prijs voor zo één robot komt neer op ongeveer 1.500 euro. In een zeventigtal winkels van het Japanse techbedrijf SoftBank worden ze al gebruikt om smartphones te verkopen.

 

De robots moeten de Ambassador koffiemachine aan de man brengen. Die wordt enkel in Japan verkocht en is gratis voor bedrijven: de winst wordt enkel gehaald uit de verkochte koffiecapsules. Nestlé hoopt het aantal Ambassadors tegen 2020 te verviervoudigen, wat neerkomt op een totaal van ongeveer een half miljoen koffiemachines.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top