Nestlé geeft 26 miljoen 3D-gamelabels weg

Nestlé geeft 26 miljoen 3D-gamelabels weg

Nestlé en 20th Century Fox hebben een originele promotiecampagne opgestart voor Fox' nieuwste film Rio. In 53 landen (waaronder België, maar niet Nederland) zal Nestlé aan meer dan 26 miljoen verpakkingen een "3D augmented label" toevoegen, waarmee op internet een game gespeeld kan worden met het hoofdpersonage van de film: de vogel Blu. 

 

Augmented reality zorgt voor vogels in huis

In de film is Blu een vogel uit het Midwesten van de VS die niet kan vliegen, maar die in de kleurrijke atmosfeer van Rio ontdekt wat hij wél kan. In het iets minder exotische spel moet de speler Blu met een kom ontbijtgranen rondleiden. Enige benodigdheden zijn een internetverbinding, een webcam en het label dat op de verpakking staat. De "augmented reality" betekent dat het spel het webcambeeld gaat "verbeteren": het label dat de speler vasthoudt wordt dan ineens een kom ontbijtgranen, de echte kamer wordt een parcours en ook Blu zelf vliegt uiteraard niet in de échte wereld rond - maar komt wel in het webcambeeld rondhoppen.

 

Het spel is - ironisch genoeg, voor een spel over een vogel die niet kan vliegen - gemaakt door een afdeling van vliegtuigbouwer Dassault Systems. Nestlé werkte in het verleden al samen met Dassault voor een soortgelijk project in Frankrijk, waarvoor het in 2010 de prestigieuze "Observatoire de l’innovation publicitaire"-award kreeg. In België en 52 andere landen komen de 3D-labels op verpakkingen van Nesquik, Chocapic, Cookie Crisp, Cini-Minis, Estrelitas, Honey Stars, Koko Krunch Milo, Nescau en Trix.

Nestlé en 20th Century Fox hebben een originele promotiecampagne opgestart voor Fox' nieuwste film Rio. In 53 landen (waaronder België, maar niet Nederland) zal Nestlé aan meer dan 26 miljoen verpakkingen een "3D augmented label" toevoegen, waarmee op internet een game gespeeld kan worden met het hoofdpersonage van de film: de vogel Blu. 

 

Augmented reality zorgt voor vogels in huis

In de film is Blu een vogel uit het Midwesten van de VS die niet kan vliegen, maar die in de kleurrijke atmosfeer van Rio ontdekt wat hij wél kan. In het iets minder exotische spel moet de speler Blu met een kom ontbijtgranen rondleiden. Enige benodigdheden zijn een internetverbinding, een webcam en het label dat op de verpakking staat. De "augmented reality" betekent dat het spel het webcambeeld gaat "verbeteren": het label dat de speler vasthoudt wordt dan ineens een kom ontbijtgranen, de echte kamer wordt een parcours en ook Blu zelf vliegt uiteraard niet in de échte wereld rond - maar komt wel in het webcambeeld rondhoppen.

 

Het spel is - ironisch genoeg, voor een spel over een vogel die niet kan vliegen - gemaakt door een afdeling van vliegtuigbouwer Dassault Systems. Nestlé werkte in het verleden al samen met Dassault voor een soortgelijk project in Frankrijk, waarvoor het in 2010 de prestigieuze "Observatoire de l’innovation publicitaire"-award kreeg. In België en 52 andere landen komen de 3D-labels op verpakkingen van Nesquik, Chocapic, Cookie Crisp, Cini-Minis, Estrelitas, Honey Stars, Koko Krunch Milo, Nescau en Trix.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top