Nestlé geeft 26 miljoen 3D-gamelabels weg

Nestlé geeft 26 miljoen 3D-gamelabels weg

Nestlé en 20th Century Fox hebben een originele promotiecampagne opgestart voor Fox' nieuwste film Rio. In 53 landen (waaronder België, maar niet Nederland) zal Nestlé aan meer dan 26 miljoen verpakkingen een "3D augmented label" toevoegen, waarmee op internet een game gespeeld kan worden met het hoofdpersonage van de film: de vogel Blu. 

 

Augmented reality zorgt voor vogels in huis

In de film is Blu een vogel uit het Midwesten van de VS die niet kan vliegen, maar die in de kleurrijke atmosfeer van Rio ontdekt wat hij wél kan. In het iets minder exotische spel moet de speler Blu met een kom ontbijtgranen rondleiden. Enige benodigdheden zijn een internetverbinding, een webcam en het label dat op de verpakking staat. De "augmented reality" betekent dat het spel het webcambeeld gaat "verbeteren": het label dat de speler vasthoudt wordt dan ineens een kom ontbijtgranen, de echte kamer wordt een parcours en ook Blu zelf vliegt uiteraard niet in de échte wereld rond - maar komt wel in het webcambeeld rondhoppen.

 

Het spel is - ironisch genoeg, voor een spel over een vogel die niet kan vliegen - gemaakt door een afdeling van vliegtuigbouwer Dassault Systems. Nestlé werkte in het verleden al samen met Dassault voor een soortgelijk project in Frankrijk, waarvoor het in 2010 de prestigieuze "Observatoire de l’innovation publicitaire"-award kreeg. In België en 52 andere landen komen de 3D-labels op verpakkingen van Nesquik, Chocapic, Cookie Crisp, Cini-Minis, Estrelitas, Honey Stars, Koko Krunch Milo, Nescau en Trix.

Nestlé en 20th Century Fox hebben een originele promotiecampagne opgestart voor Fox' nieuwste film Rio. In 53 landen (waaronder België, maar niet Nederland) zal Nestlé aan meer dan 26 miljoen verpakkingen een "3D augmented label" toevoegen, waarmee op internet een game gespeeld kan worden met het hoofdpersonage van de film: de vogel Blu. 

 

Augmented reality zorgt voor vogels in huis

In de film is Blu een vogel uit het Midwesten van de VS die niet kan vliegen, maar die in de kleurrijke atmosfeer van Rio ontdekt wat hij wél kan. In het iets minder exotische spel moet de speler Blu met een kom ontbijtgranen rondleiden. Enige benodigdheden zijn een internetverbinding, een webcam en het label dat op de verpakking staat. De "augmented reality" betekent dat het spel het webcambeeld gaat "verbeteren": het label dat de speler vasthoudt wordt dan ineens een kom ontbijtgranen, de echte kamer wordt een parcours en ook Blu zelf vliegt uiteraard niet in de échte wereld rond - maar komt wel in het webcambeeld rondhoppen.

 

Het spel is - ironisch genoeg, voor een spel over een vogel die niet kan vliegen - gemaakt door een afdeling van vliegtuigbouwer Dassault Systems. Nestlé werkte in het verleden al samen met Dassault voor een soortgelijk project in Frankrijk, waarvoor het in 2010 de prestigieuze "Observatoire de l’innovation publicitaire"-award kreeg. In België en 52 andere landen komen de 3D-labels op verpakkingen van Nesquik, Chocapic, Cookie Crisp, Cini-Minis, Estrelitas, Honey Stars, Koko Krunch Milo, Nescau en Trix.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top