Nestlé geeft 26 miljoen 3D-gamelabels weg | RetailDetail

Nestlé geeft 26 miljoen 3D-gamelabels weg

Nestlé geeft 26 miljoen 3D-gamelabels weg

Nestlé en 20th Century Fox hebben een originele promotiecampagne opgestart voor Fox' nieuwste film Rio. In 53 landen (waaronder België, maar niet Nederland) zal Nestlé aan meer dan 26 miljoen verpakkingen een "3D augmented label" toevoegen, waarmee op internet een game gespeeld kan worden met het hoofdpersonage van de film: de vogel Blu. 

 

Augmented reality zorgt voor vogels in huis

In de film is Blu een vogel uit het Midwesten van de VS die niet kan vliegen, maar die in de kleurrijke atmosfeer van Rio ontdekt wat hij wél kan. In het iets minder exotische spel moet de speler Blu met een kom ontbijtgranen rondleiden. Enige benodigdheden zijn een internetverbinding, een webcam en het label dat op de verpakking staat. De "augmented reality" betekent dat het spel het webcambeeld gaat "verbeteren": het label dat de speler vasthoudt wordt dan ineens een kom ontbijtgranen, de echte kamer wordt een parcours en ook Blu zelf vliegt uiteraard niet in de échte wereld rond - maar komt wel in het webcambeeld rondhoppen.

 

Het spel is - ironisch genoeg, voor een spel over een vogel die niet kan vliegen - gemaakt door een afdeling van vliegtuigbouwer Dassault Systems. Nestlé werkte in het verleden al samen met Dassault voor een soortgelijk project in Frankrijk, waarvoor het in 2010 de prestigieuze "Observatoire de l’innovation publicitaire"-award kreeg. In België en 52 andere landen komen de 3D-labels op verpakkingen van Nesquik, Chocapic, Cookie Crisp, Cini-Minis, Estrelitas, Honey Stars, Koko Krunch Milo, Nescau en Trix.

Nestlé en 20th Century Fox hebben een originele promotiecampagne opgestart voor Fox' nieuwste film Rio. In 53 landen (waaronder België, maar niet Nederland) zal Nestlé aan meer dan 26 miljoen verpakkingen een "3D augmented label" toevoegen, waarmee op internet een game gespeeld kan worden met het hoofdpersonage van de film: de vogel Blu. 

 

Augmented reality zorgt voor vogels in huis

In de film is Blu een vogel uit het Midwesten van de VS die niet kan vliegen, maar die in de kleurrijke atmosfeer van Rio ontdekt wat hij wél kan. In het iets minder exotische spel moet de speler Blu met een kom ontbijtgranen rondleiden. Enige benodigdheden zijn een internetverbinding, een webcam en het label dat op de verpakking staat. De "augmented reality" betekent dat het spel het webcambeeld gaat "verbeteren": het label dat de speler vasthoudt wordt dan ineens een kom ontbijtgranen, de echte kamer wordt een parcours en ook Blu zelf vliegt uiteraard niet in de échte wereld rond - maar komt wel in het webcambeeld rondhoppen.

 

Het spel is - ironisch genoeg, voor een spel over een vogel die niet kan vliegen - gemaakt door een afdeling van vliegtuigbouwer Dassault Systems. Nestlé werkte in het verleden al samen met Dassault voor een soortgelijk project in Frankrijk, waarvoor het in 2010 de prestigieuze "Observatoire de l’innovation publicitaire"-award kreeg. In België en 52 andere landen komen de 3D-labels op verpakkingen van Nesquik, Chocapic, Cookie Crisp, Cini-Minis, Estrelitas, Honey Stars, Koko Krunch Milo, Nescau en Trix.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Delhaize schrapt partners voor Pluskaart

12/07/2018

Delhaize-klanten gaan wat minder punten kunnen sprokkelen met hun Pluskaart, want de samenwerking met de andere retailers waar klanten punten konden verzamelen en bonnen inwisselen (DI, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co) wordt stopgezet.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Muyters zegt nee tegen herstructureringsplan Carrefour

11/07/2018

Deelstaatminister Philippe Muyters geeft een negatief advies voor het herstructureringsplan van supermarktketen Carrefour. Door dit plan zouden 600 werknemers recht hebben op het stelsel van werkloosheid met bedrijfstoeslag (SWT), de opvolger van het brugpensioen. De definitieve uitspraak ligt in het kamp van federaal minister Kris Peeters.