Nestlé geeft 26 miljoen 3D-gamelabels weg

Nestlé geeft 26 miljoen 3D-gamelabels weg

Nestlé en 20th Century Fox hebben een originele promotiecampagne opgestart voor Fox' nieuwste film Rio. In 53 landen (waaronder België, maar niet Nederland) zal Nestlé aan meer dan 26 miljoen verpakkingen een "3D augmented label" toevoegen, waarmee op internet een game gespeeld kan worden met het hoofdpersonage van de film: de vogel Blu. 

 

Augmented reality zorgt voor vogels in huis

In de film is Blu een vogel uit het Midwesten van de VS die niet kan vliegen, maar die in de kleurrijke atmosfeer van Rio ontdekt wat hij wél kan. In het iets minder exotische spel moet de speler Blu met een kom ontbijtgranen rondleiden. Enige benodigdheden zijn een internetverbinding, een webcam en het label dat op de verpakking staat. De "augmented reality" betekent dat het spel het webcambeeld gaat "verbeteren": het label dat de speler vasthoudt wordt dan ineens een kom ontbijtgranen, de echte kamer wordt een parcours en ook Blu zelf vliegt uiteraard niet in de échte wereld rond - maar komt wel in het webcambeeld rondhoppen.

 

Het spel is - ironisch genoeg, voor een spel over een vogel die niet kan vliegen - gemaakt door een afdeling van vliegtuigbouwer Dassault Systems. Nestlé werkte in het verleden al samen met Dassault voor een soortgelijk project in Frankrijk, waarvoor het in 2010 de prestigieuze "Observatoire de l’innovation publicitaire"-award kreeg. In België en 52 andere landen komen de 3D-labels op verpakkingen van Nesquik, Chocapic, Cookie Crisp, Cini-Minis, Estrelitas, Honey Stars, Koko Krunch Milo, Nescau en Trix.

Nestlé en 20th Century Fox hebben een originele promotiecampagne opgestart voor Fox' nieuwste film Rio. In 53 landen (waaronder België, maar niet Nederland) zal Nestlé aan meer dan 26 miljoen verpakkingen een "3D augmented label" toevoegen, waarmee op internet een game gespeeld kan worden met het hoofdpersonage van de film: de vogel Blu. 

 

Augmented reality zorgt voor vogels in huis

In de film is Blu een vogel uit het Midwesten van de VS die niet kan vliegen, maar die in de kleurrijke atmosfeer van Rio ontdekt wat hij wél kan. In het iets minder exotische spel moet de speler Blu met een kom ontbijtgranen rondleiden. Enige benodigdheden zijn een internetverbinding, een webcam en het label dat op de verpakking staat. De "augmented reality" betekent dat het spel het webcambeeld gaat "verbeteren": het label dat de speler vasthoudt wordt dan ineens een kom ontbijtgranen, de echte kamer wordt een parcours en ook Blu zelf vliegt uiteraard niet in de échte wereld rond - maar komt wel in het webcambeeld rondhoppen.

 

Het spel is - ironisch genoeg, voor een spel over een vogel die niet kan vliegen - gemaakt door een afdeling van vliegtuigbouwer Dassault Systems. Nestlé werkte in het verleden al samen met Dassault voor een soortgelijk project in Frankrijk, waarvoor het in 2010 de prestigieuze "Observatoire de l’innovation publicitaire"-award kreeg. In België en 52 andere landen komen de 3D-labels op verpakkingen van Nesquik, Chocapic, Cookie Crisp, Cini-Minis, Estrelitas, Honey Stars, Koko Krunch Milo, Nescau en Trix.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top