Nestlé geeft 26 miljoen 3D-gamelabels weg

Nestlé geeft 26 miljoen 3D-gamelabels weg

Nestlé en 20th Century Fox hebben een originele promotiecampagne opgestart voor Fox' nieuwste film Rio. In 53 landen (waaronder België, maar niet Nederland) zal Nestlé aan meer dan 26 miljoen verpakkingen een "3D augmented label" toevoegen, waarmee op internet een game gespeeld kan worden met het hoofdpersonage van de film: de vogel Blu. 

 

Augmented reality zorgt voor vogels in huis

In de film is Blu een vogel uit het Midwesten van de VS die niet kan vliegen, maar die in de kleurrijke atmosfeer van Rio ontdekt wat hij wél kan. In het iets minder exotische spel moet de speler Blu met een kom ontbijtgranen rondleiden. Enige benodigdheden zijn een internetverbinding, een webcam en het label dat op de verpakking staat. De "augmented reality" betekent dat het spel het webcambeeld gaat "verbeteren": het label dat de speler vasthoudt wordt dan ineens een kom ontbijtgranen, de echte kamer wordt een parcours en ook Blu zelf vliegt uiteraard niet in de échte wereld rond - maar komt wel in het webcambeeld rondhoppen.

 

Het spel is - ironisch genoeg, voor een spel over een vogel die niet kan vliegen - gemaakt door een afdeling van vliegtuigbouwer Dassault Systems. Nestlé werkte in het verleden al samen met Dassault voor een soortgelijk project in Frankrijk, waarvoor het in 2010 de prestigieuze "Observatoire de l’innovation publicitaire"-award kreeg. In België en 52 andere landen komen de 3D-labels op verpakkingen van Nesquik, Chocapic, Cookie Crisp, Cini-Minis, Estrelitas, Honey Stars, Koko Krunch Milo, Nescau en Trix.

Nestlé en 20th Century Fox hebben een originele promotiecampagne opgestart voor Fox' nieuwste film Rio. In 53 landen (waaronder België, maar niet Nederland) zal Nestlé aan meer dan 26 miljoen verpakkingen een "3D augmented label" toevoegen, waarmee op internet een game gespeeld kan worden met het hoofdpersonage van de film: de vogel Blu. 

 

Augmented reality zorgt voor vogels in huis

In de film is Blu een vogel uit het Midwesten van de VS die niet kan vliegen, maar die in de kleurrijke atmosfeer van Rio ontdekt wat hij wél kan. In het iets minder exotische spel moet de speler Blu met een kom ontbijtgranen rondleiden. Enige benodigdheden zijn een internetverbinding, een webcam en het label dat op de verpakking staat. De "augmented reality" betekent dat het spel het webcambeeld gaat "verbeteren": het label dat de speler vasthoudt wordt dan ineens een kom ontbijtgranen, de echte kamer wordt een parcours en ook Blu zelf vliegt uiteraard niet in de échte wereld rond - maar komt wel in het webcambeeld rondhoppen.

 

Het spel is - ironisch genoeg, voor een spel over een vogel die niet kan vliegen - gemaakt door een afdeling van vliegtuigbouwer Dassault Systems. Nestlé werkte in het verleden al samen met Dassault voor een soortgelijk project in Frankrijk, waarvoor het in 2010 de prestigieuze "Observatoire de l’innovation publicitaire"-award kreeg. In België en 52 andere landen komen de 3D-labels op verpakkingen van Nesquik, Chocapic, Cookie Crisp, Cini-Minis, Estrelitas, Honey Stars, Koko Krunch Milo, Nescau en Trix.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Opinie: Grotere zorgen om Colruyt dan om Ahold Delhaize

23/06/2017

Zowel Ahold Delhaize als Colruyt kregen ferme klappen op de beurs. Beleggers leken het vertrouwen in supermarktaandelen helemaal kwijt. Maar de ene retailer is de andere niet. Ahold Delhaize lijkt er bovenop te komen, Colruyt heeft zorgen. 

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

23/06/2017

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Danone stroomlijnt Europese organisatie

23/06/2017

Zuivelproducent Danone optimaliseert haar Europese structuur: België, Nederland, Verenigd Koninkrijk en Ierland vormen voortaan één cluster. Kris Geeraert, general manager Benelux, verlaat het bedrijf. 

Filet Pur: Een bende incompetente kwasten

23/06/2017

Sinds vorige vrijdag is het helder: slechts één retailer op aarde weet waar de klepel hangt. De anderen modderen maar wat aan. Of ze nu Jef, Dick of Alexandre heten. Hier is alweer een frisse kijk op de week, door RetailDetail Food

Diageo koopt tequilamerk George Clooney voor 620 miljoen

22/06/2017

Het Britse drankenconcern Diageo legt 700 miljoen dollar, omgerekend ruim 620 miljoen euro, op tafel voor Casamigos. De uiteindelijke deal voor het premium tequilamerk van George Clooney kan zelfs oplopen tot één miljard dollar.

Geen bouwvergunning voor Lidl in Kalmthout

22/06/2017

Versdiscounter Lidl krijgt geen bouwvergunning voor een 2.375 m² grote winkel in Kalmthout. Problemen met de verkeersveiligheid en -doorstroming (en een administratieve fout van Lidl zelf) deden de distributeur de das om.

Back to top