Nestlé stopt productie diepgevroren maaltijden met vlees

Nestlé stopt productie diepgevroren maaltijden met vlees

De Zwitserse voedingsgroep Nestlé stopt de productie van bereide maaltijden met vlees in zijn fabriek van Beauvais,nabij Parijs. Ze werden er geproduceerd onder de merknaam Maggi. De stopzetting komt er omdat de vraag in elkaar is geklapt na 'horsegate'.

Roomijsafdeling profiteert van sluiting

Ondanks een licht herstel van de verkoop staat de teller tegenover vorig jaar nog steeds op -25%, na het schandaal waarbij in diverse landen in Europa goedkoop paardenvlees in bereide maaltijden werd gestopt in plaats van duurder rundsvlees. Die praktijken deden zich vooral voor in de sector van de diepgevroren maaltijden, ook bij Nestlé-dochter Davigel.

 

De sluiting van de fabriek in Beauvais, tegen het einde van het eerste trimester van 2014, betekent volgens LSA jobverlies voor 165 mensen. Toch zal niemand worden ontslagen: een aantal werknemers kan met pensioen, de anderen kunnen aan het werk in een andere eenheid van het bedrijf op dezelfde site, waar roomijs wordt gemaakt. Die zal nu immers flink worden uitgebreid.

 

Op het toppunt, zowat twintig jaar geleden, werd in de fabriek van Nestlé in Beauvais tot 60.000 ton per jaar verwerkt. Dat cijfer was intussen teruggelopen tot nog amper 4.600 ton.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top