Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth | RetailDetail

Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth over

Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth over

Nestlé USA heeft het eveneens Amerikaanse Sweet Earth overgenomen voor een onbekend bedrag. Sweet Earth produceert voornamelijk vleesvervangers, een markt die steeds sneller aan het groeien is.

Groeiende sector

De producten van Sweet Earth zijn te vinden bij meer dan 10.000 winkels in de Verenigde Staten, waaronder Whole Foods, Target, Kroger en Walmart. Voor Nestlé betekent de overname een belangrijke stap binnen de sector van vleesvervangers, een sector die de voorbije jaren steevast met dubbele cijfers groeit en tegen 2020 alleen al in de Verenigde Staten meer dan 5 miljard dollar (4,2 miljard euro) waard moet zijn.

 

“In de Verenigde Staten merken we dat consumenten verschuiven naar vleesvervangers. Momenteel wil 50 procent van de consumenten meer vleesvervangers in hun dieet en 40 procent zegt open te staan voor het verminderen van hun vleesinname”, zegt Paul Grimwood, CEO van Nestlé USA. 

 

Huidig CEO en co-oprichter van Sweet Earth, Kelly Swette, zal het merk samen met haar man blijven leiden onder de paraplu van Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.