Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth | RetailDetail

Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth over

Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth over

Nestlé USA heeft het eveneens Amerikaanse Sweet Earth overgenomen voor een onbekend bedrag. Sweet Earth produceert voornamelijk vleesvervangers, een markt die steeds sneller aan het groeien is.

Groeiende sector

De producten van Sweet Earth zijn te vinden bij meer dan 10.000 winkels in de Verenigde Staten, waaronder Whole Foods, Target, Kroger en Walmart. Voor Nestlé betekent de overname een belangrijke stap binnen de sector van vleesvervangers, een sector die de voorbije jaren steevast met dubbele cijfers groeit en tegen 2020 alleen al in de Verenigde Staten meer dan 5 miljard dollar (4,2 miljard euro) waard moet zijn.

 

“In de Verenigde Staten merken we dat consumenten verschuiven naar vleesvervangers. Momenteel wil 50 procent van de consumenten meer vleesvervangers in hun dieet en 40 procent zegt open te staan voor het verminderen van hun vleesinname”, zegt Paul Grimwood, CEO van Nestlé USA. 

 

Huidig CEO en co-oprichter van Sweet Earth, Kelly Swette, zal het merk samen met haar man blijven leiden onder de paraplu van Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.