Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth over

Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth over

Nestlé USA heeft het eveneens Amerikaanse Sweet Earth overgenomen voor een onbekend bedrag. Sweet Earth produceert voornamelijk vleesvervangers, een markt die steeds sneller aan het groeien is.

Groeiende sector

De producten van Sweet Earth zijn te vinden bij meer dan 10.000 winkels in de Verenigde Staten, waaronder Whole Foods, Target, Kroger en Walmart. Voor Nestlé betekent de overname een belangrijke stap binnen de sector van vleesvervangers, een sector die de voorbije jaren steevast met dubbele cijfers groeit en tegen 2020 alleen al in de Verenigde Staten meer dan 5 miljard dollar (4,2 miljard euro) waard moet zijn.

 

“In de Verenigde Staten merken we dat consumenten verschuiven naar vleesvervangers. Momenteel wil 50 procent van de consumenten meer vleesvervangers in hun dieet en 40 procent zegt open te staan voor het verminderen van hun vleesinname”, zegt Paul Grimwood, CEO van Nestlé USA. 

 

Huidig CEO en co-oprichter van Sweet Earth, Kelly Swette, zal het merk samen met haar man blijven leiden onder de paraplu van Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top