Nestlé werkt aan joint venture met R&R Ice Cream | RetailDetail

Nestlé werkt aan joint venture met R&R Ice Cream

Nestlé werkt aan joint venture met R&R Ice Cream

De Zwitserse voedingsreus Nestlé wil tegen 2016 een groot deel van zijn ijsactiviteiten, met als bekendste consumentenmerk Mövenpick, onderbrengen in een joint venture met het Britse R&R Ice Cream.

Grootste ijsjesproducent onder 'private label'

Nestlé werkt volop aan een joint venture met het Britse R&R Ice Cream, waarin de Zwitsers al hun ijsactiviteiten in Europa, Egypte, de Filippijnen, Brazilië en Argentinië zouden onderbrengen. Ook de afdeling diepvriesmaaltijden in Europa (op de diepvriespizza's na) zou in de nieuwe onderneming terechtkomen. De gesprekken zijn al ver gevorderd, zo heeft Nestlé laten weten.

 

Het Britse R&R Ice Cream is eigendom van investeringsfirma PAI Partners en naar eigen zeggen de grootste producent van ijsjes voor huismerken in Europa. Het produceert daarnaast ook onder meer de ijsvarianten van Mars, Snickers en Oreo. De Britten zouden al hun activiteiten inbrengen.

 

Nestlé en R&R zijn geen onbekenden voor elkaar: beide werken al 14 jaar samen, eerst in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, sinds kort ook in Australië en Zuid-Afrika (waar R&R licentiehouder is van een aantal Nestlé-merken). De bedoeling is dat beide bedrijven de helft in handen krijgen van de joint venture, die in 2016 een feit moet zijn. Het nieuwe bedrijf zal circa 10.000 werknemers tellen en actief zijn in meer dan 20 landen.

 

"De combinatie van de capaciteiten van beide bedrijven is een opwindende opportuniteit voor toekomstige groei in een dynamisch segment", zegt Paul Bulcke, de Belgische topman van Nestlé. Financiële details werden niet bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.