Nestlé werkt aan joint venture met R&R Ice Cream

Nestlé werkt aan joint venture met R&R Ice Cream

De Zwitserse voedingsreus Nestlé wil tegen 2016 een groot deel van zijn ijsactiviteiten, met als bekendste consumentenmerk Mövenpick, onderbrengen in een joint venture met het Britse R&R Ice Cream.

Grootste ijsjesproducent onder 'private label'

Nestlé werkt volop aan een joint venture met het Britse R&R Ice Cream, waarin de Zwitsers al hun ijsactiviteiten in Europa, Egypte, de Filippijnen, Brazilië en Argentinië zouden onderbrengen. Ook de afdeling diepvriesmaaltijden in Europa (op de diepvriespizza's na) zou in de nieuwe onderneming terechtkomen. De gesprekken zijn al ver gevorderd, zo heeft Nestlé laten weten.

 

Het Britse R&R Ice Cream is eigendom van investeringsfirma PAI Partners en naar eigen zeggen de grootste producent van ijsjes voor huismerken in Europa. Het produceert daarnaast ook onder meer de ijsvarianten van Mars, Snickers en Oreo. De Britten zouden al hun activiteiten inbrengen.

 

Nestlé en R&R zijn geen onbekenden voor elkaar: beide werken al 14 jaar samen, eerst in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, sinds kort ook in Australië en Zuid-Afrika (waar R&R licentiehouder is van een aantal Nestlé-merken). De bedoeling is dat beide bedrijven de helft in handen krijgen van de joint venture, die in 2016 een feit moet zijn. Het nieuwe bedrijf zal circa 10.000 werknemers tellen en actief zijn in meer dan 20 landen.

 

"De combinatie van de capaciteiten van beide bedrijven is een opwindende opportuniteit voor toekomstige groei in een dynamisch segment", zegt Paul Bulcke, de Belgische topman van Nestlé. Financiële details werden niet bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Back to top