Nestlé werkt aan joint venture met R&R Ice Cream | RetailDetail

Nestlé werkt aan joint venture met R&R Ice Cream

Nestlé werkt aan joint venture met R&R Ice Cream

De Zwitserse voedingsreus Nestlé wil tegen 2016 een groot deel van zijn ijsactiviteiten, met als bekendste consumentenmerk Mövenpick, onderbrengen in een joint venture met het Britse R&R Ice Cream.

Grootste ijsjesproducent onder 'private label'

Nestlé werkt volop aan een joint venture met het Britse R&R Ice Cream, waarin de Zwitsers al hun ijsactiviteiten in Europa, Egypte, de Filippijnen, Brazilië en Argentinië zouden onderbrengen. Ook de afdeling diepvriesmaaltijden in Europa (op de diepvriespizza's na) zou in de nieuwe onderneming terechtkomen. De gesprekken zijn al ver gevorderd, zo heeft Nestlé laten weten.

 

Het Britse R&R Ice Cream is eigendom van investeringsfirma PAI Partners en naar eigen zeggen de grootste producent van ijsjes voor huismerken in Europa. Het produceert daarnaast ook onder meer de ijsvarianten van Mars, Snickers en Oreo. De Britten zouden al hun activiteiten inbrengen.

 

Nestlé en R&R zijn geen onbekenden voor elkaar: beide werken al 14 jaar samen, eerst in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, sinds kort ook in Australië en Zuid-Afrika (waar R&R licentiehouder is van een aantal Nestlé-merken). De bedoeling is dat beide bedrijven de helft in handen krijgen van de joint venture, die in 2016 een feit moet zijn. Het nieuwe bedrijf zal circa 10.000 werknemers tellen en actief zijn in meer dan 20 landen.

 

"De combinatie van de capaciteiten van beide bedrijven is een opwindende opportuniteit voor toekomstige groei in een dynamisch segment", zegt Paul Bulcke, de Belgische topman van Nestlé. Financiële details werden niet bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".