Nestlé ziet groei vertragen

Nestlé ziet groei vertragen

Nestlé ziet groei vertragen
http://www.shutterstock.com/pic-331412864/stock-photo-glendale-causa-october-24-2105-nestle-usa-headquarters-nestle-is-a-swiss-transnational-food-and-beverage-company-and-ranked-on-the-fortune-global-500.html?src=iEjRJFJcbzBnZ8n79SvmJA-1-19

Het Zwitserse voedingsbedrijf Nestlé heeft in het eerste halfjaar van 2016 een teleurstellende groei gekend: de omzet van het bedrijf groeide tegen het traagste tempo sinds 2009.

Doelstellingen herhaald

In de eerste zes maanden van 2016 groeide de omzet van Nestlé met 3,5% naar 43,2 miljard Zwitserse frank (40 miljard euro). Analisten hadden echter een groei van 3,7% voorspeld. De nettowinst viel dan weer terug van 4,5 naar 4,1 miljard frank (3,8 miljard euro). Ook dat was beneden de verwachtingen.

 

Toch klinkt er bij Nestlé geen negatief geluid over de prestaties. “De eerste helft van 2016 was binnen de verwachtingen, met groei die volledig werd gedreven door volume en productmix, wat zorgde voor hogere marktaandelen”, zegt CEO Paul Bulcke. De lagere groei kwam er dan ook omdat Nestlé vrijwel geen prijsstijgingen doorvoerde.

 

Nestlé herhaalt dan ook zijn doelstellingen voor 2016, waarbij het mikt op een autonome omzetgroei van 4,2%. Het bedrijf verwacht dan ook dat de prijzen de komende maanden zullen verbeteren. Momenteel heeft het nog last van deflatie in Europa, waardoor de prijzen onder druk staan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid. De retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.