Nettowinst Ter Beke maakt fikse opmars

Nettowinst Ter Beke maakt fikse opmars

De voedingsgroep Ter Beke heeft in de eerste helft van het jaar mooie resultaten kunnen neerzetten: de omzet kende een mooie groei en dankzij een kostenbesparende strategie steeg de winst zeer sterk.

Grote klant kwijt in Verenigd Koninkrijk

Ter Beke haalde in de eerste helft van 2016 een omzet van 204,7 miljoen euro: 7% meer dan een jaar eerder. De nettowinst steeg dan weer met maar liefst 64,5% naar 7,2 miljoen euro. Ondanks het verlies van een grote klant in het Verenigd Koninkrijk en een daling van de Britse pond wist de vleeswarendivisie van Ter Beke met 6,7% te groeien. Die klant verdween wel pas in juni, dus de impact is naar verwachting veel groter in de tweede helft van het jaar. Binnen de divisie bereide gerechten, met onder andere het merk Come a Casa, groeide de omzet met 7,4%.

 

“De omzetstijging is in beide divisies het gevolg van de volgehouden inspanningen in de voorbije jaren op rendabele consumentgerichte producten en marktkennis. Bovendien werpt de uitrol van de groeistrategie in de vleeswarendivisie in de Nederlandse markt haar eerste vruchten af”, stelt Ter Beke in een persbericht.

 

Ter Beke doet geen uitgebreide voorspellingen voor het volledige jaar, maar stelt dat “behoudens onvoorziene marktomstandigheden, het resultaat voor 2016 het resultaat van 2015 zal overtreffen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een succesvolle test in de hypermarkt van Bièrges aanvaardt Carrefour nu bij alle hypermarkten en bij Carrefour Markets in eigen beheer herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen. Zo wil de groep de afvalberg helpen reduceren.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top