Nettowinst Ter Beke maakt fikse opmars

Nettowinst Ter Beke maakt fikse opmars

De voedingsgroep Ter Beke heeft in de eerste helft van het jaar mooie resultaten kunnen neerzetten: de omzet kende een mooie groei en dankzij een kostenbesparende strategie steeg de winst zeer sterk.

Grote klant kwijt in Verenigd Koninkrijk

Ter Beke haalde in de eerste helft van 2016 een omzet van 204,7 miljoen euro: 7% meer dan een jaar eerder. De nettowinst steeg dan weer met maar liefst 64,5% naar 7,2 miljoen euro. Ondanks het verlies van een grote klant in het Verenigd Koninkrijk en een daling van de Britse pond wist de vleeswarendivisie van Ter Beke met 6,7% te groeien. Die klant verdween wel pas in juni, dus de impact is naar verwachting veel groter in de tweede helft van het jaar. Binnen de divisie bereide gerechten, met onder andere het merk Come a Casa, groeide de omzet met 7,4%.

 

“De omzetstijging is in beide divisies het gevolg van de volgehouden inspanningen in de voorbije jaren op rendabele consumentgerichte producten en marktkennis. Bovendien werpt de uitrol van de groeistrategie in de vleeswarendivisie in de Nederlandse markt haar eerste vruchten af”, stelt Ter Beke in een persbericht.

 

Ter Beke doet geen uitgebreide voorspellingen voor het volledige jaar, maar stelt dat “behoudens onvoorziene marktomstandigheden, het resultaat voor 2016 het resultaat van 2015 zal overtreffen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top