New York Times gaat ingrediënten voor recepten verkopen | RetailDetail

New York Times gaat ingrediënten voor recepten verkopen

New York Times gaat ingrediënten voor recepten verkopen

De Amerikaanse krant New York Times gaat vanaf deze zomer ingrediënten verkopen voor recepten die het op zijn website post. Daarvoor gaat het samenwerken met de start-up Chef’d, die de leveringen zal verzorgen.

Nieuwe inkomsten

Klanten die de ingrediënten op de site van de New York Times bestellen, zullen die binnen 48 uur aan huis geleverd krijgen door Chef’d. De opbrengst van de verkoop wordt verdeeld onder de krant en de maaltijdbezorger. Met deze stap gaat de New York Times op zoek naar nieuwe inkomsten die de terugval bij de verkoop van de krant moet compenseren. Vorig jaar waren de verkoop van de krant en reclame-inkomsten immers goed voor 94% van de totale omzet en dat aandeel moet omlaag, als de krant wil overleven.

 

NYT Cooking, de kookwebsite van de New York Times, telt zeven miljoen actieve maandelijkse gebruikers die er ongeveer 17.000 recepten kunnen vinden. Vanaf deze zomer kunnen ze dus ook meteen de ingrediënten van nieuwe recepten kunnen kopen. Ze kunnen trouwens ook kiezen voor een abonnementsservice, waarbij er op regelmatige basis ingrediënten worden geleverd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.