New York Times gaat ingrediënten voor recepten verkopen | RetailDetail

New York Times gaat ingrediënten voor recepten verkopen

New York Times gaat ingrediënten voor recepten verkopen

De Amerikaanse krant New York Times gaat vanaf deze zomer ingrediënten verkopen voor recepten die het op zijn website post. Daarvoor gaat het samenwerken met de start-up Chef’d, die de leveringen zal verzorgen.

Nieuwe inkomsten

Klanten die de ingrediënten op de site van de New York Times bestellen, zullen die binnen 48 uur aan huis geleverd krijgen door Chef’d. De opbrengst van de verkoop wordt verdeeld onder de krant en de maaltijdbezorger. Met deze stap gaat de New York Times op zoek naar nieuwe inkomsten die de terugval bij de verkoop van de krant moet compenseren. Vorig jaar waren de verkoop van de krant en reclame-inkomsten immers goed voor 94% van de totale omzet en dat aandeel moet omlaag, als de krant wil overleven.

 

NYT Cooking, de kookwebsite van de New York Times, telt zeven miljoen actieve maandelijkse gebruikers die er ongeveer 17.000 recepten kunnen vinden. Vanaf deze zomer kunnen ze dus ook meteen de ingrediënten van nieuwe recepten kunnen kopen. Ze kunnen trouwens ook kiezen voor een abonnementsservice, waarbij er op regelmatige basis ingrediënten worden geleverd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top