New York Times gaat ingrediënten voor recepten verkopen

New York Times gaat ingrediënten voor recepten verkopen

De Amerikaanse krant New York Times gaat vanaf deze zomer ingrediënten verkopen voor recepten die het op zijn website post. Daarvoor gaat het samenwerken met de start-up Chef’d, die de leveringen zal verzorgen.

Nieuwe inkomsten

Klanten die de ingrediënten op de site van de New York Times bestellen, zullen die binnen 48 uur aan huis geleverd krijgen door Chef’d. De opbrengst van de verkoop wordt verdeeld onder de krant en de maaltijdbezorger. Met deze stap gaat de New York Times op zoek naar nieuwe inkomsten die de terugval bij de verkoop van de krant moet compenseren. Vorig jaar waren de verkoop van de krant en reclame-inkomsten immers goed voor 94% van de totale omzet en dat aandeel moet omlaag, als de krant wil overleven.

 

NYT Cooking, de kookwebsite van de New York Times, telt zeven miljoen actieve maandelijkse gebruikers die er ongeveer 17.000 recepten kunnen vinden. Vanaf deze zomer kunnen ze dus ook meteen de ingrediënten van nieuwe recepten kunnen kopen. Ze kunnen trouwens ook kiezen voor een abonnementsservice, waarbij er op regelmatige basis ingrediënten worden geleverd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Back to top