Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Online supermarkt Picnic zal volgend jaar een nieuw distributiecentrum bouwen, omdat het huidige al niet meer voldoet voor het aantal bestellingen.

Nieuw distributiecentrum

Momenteel wordt in het huidige distributiecentrum noodgedwongen een extra verdieping bijgebouwd, omdat het aantal klanten sneller groeit dan verwacht. Naar eigen zeggen heeft Picnic momenteel 14.000 klanten die al eens een bestelling heeft geplaatst bij de online supermarkt. 70 procent daarvan blijft ook echt klant na de eerste bestelling. Die zouden samen ongeveer 15 miljoen euro omzet genereren.

 

Picnic is sinds kort ook te vinden in Almere, wat ondertussen de zesde gemeente is waar de supermarkt is gelanceerd, na Amersfoort, Soest, Leusden, Utrecht en Maarssen. Binnen drie jaar wil het dat aantal opdrijven tot veertig of vijftig gemeenten.

 

Het bedrijf beseft wel dat het om meer klanten aan te trekken een nog beter aanbod moet leveren voor klanten die meer verwachten van hun supermarkt. “Albert Heijn-mensen hebben een hoger verwachtingspatroon dan klanten van Dirk van der Broek”, zegt medeoprichter Joris Beckers aan het FD. “Daar moeten we nog beter in worden. Wij hadden ook verwacht dat nieuwe klanten eerst veilig wat kruidenierswaren zouden bestellen, maar vanaf dag één wordt er bij ons meer vers besteld dan in de gewone supermarkt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Back to top