Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Online supermarkt Picnic zal volgend jaar een nieuw distributiecentrum bouwen, omdat het huidige al niet meer voldoet voor het aantal bestellingen.

Nieuw distributiecentrum

Momenteel wordt in het huidige distributiecentrum noodgedwongen een extra verdieping bijgebouwd, omdat het aantal klanten sneller groeit dan verwacht. Naar eigen zeggen heeft Picnic momenteel 14.000 klanten die al eens een bestelling heeft geplaatst bij de online supermarkt. 70 procent daarvan blijft ook echt klant na de eerste bestelling. Die zouden samen ongeveer 15 miljoen euro omzet genereren.

 

Picnic is sinds kort ook te vinden in Almere, wat ondertussen de zesde gemeente is waar de supermarkt is gelanceerd, na Amersfoort, Soest, Leusden, Utrecht en Maarssen. Binnen drie jaar wil het dat aantal opdrijven tot veertig of vijftig gemeenten.

 

Het bedrijf beseft wel dat het om meer klanten aan te trekken een nog beter aanbod moet leveren voor klanten die meer verwachten van hun supermarkt. “Albert Heijn-mensen hebben een hoger verwachtingspatroon dan klanten van Dirk van der Broek”, zegt medeoprichter Joris Beckers aan het FD. “Daar moeten we nog beter in worden. Wij hadden ook verwacht dat nieuwe klanten eerst veilig wat kruidenierswaren zouden bestellen, maar vanaf dag één wordt er bij ons meer vers besteld dan in de gewone supermarkt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".