Nieuw hoofdkantoor voor Le Pain Quotidien in Brussel | RetailDetail

Nieuw hoofdkantoor voor Le Pain Quotidien in Brussel

Nieuw hoofdkantoor voor Le Pain Quotidien in Brussel

Restaurantketen Le Pain Quotidien gaat in Brussel een nieuw Europees hoofdkantoor openen. Daarnaast komt er ook een nieuw restaurant op de site van Tour & Taxis, dat een soort flagshipstore moet worden voor de keten.

 

32 nieuwe restaurants

Momenteel bevindt het hoofdkantoor van Le Pain Quotidien zich in New York en dat kantoor zal ook geopend blijven. Het zal echter enkel nog de activiteiten op het hele Amerikaanse continent aansturen. Het hoofdkantoor in Brussel wordt verantwoordelijk voor de restaurants in het Midden-Oosten en Europa.

 

Daarnaast komt er in Tour & Taxis ook een opleidingscentrum en een nieuw restaurant van de restaurantketen. De investering voor dat restaurant schommelt rond 400.000 euro en het filiaal moet dit najaar de deuren openen. Het opleidingscentrum zal opleidingen organiseren voor alle Belgische medewerkers en voor alle franchisenemers wereldwijd.

 

Le Pain Quotidien opende in 2016 29 nieuwe restaurants en gaat ook in 2017 verder met de expansie. Dit jaar zullen er 32 nieuwe restaurants geopend worden, waarvan 12 in Latijns-Amerika.

 

Volgend jaar wordt er werk gemaakt van Azië, waar de keten al actief is in India en Japan en een franchisevestiging heeft in Hongkong. “Die gaan we terugkopen, want we willen van Hongkong ons Aziatisch hoofdkwartier maken, om van daaruit Singapore en China te veroveren”, zegt Vincent Herbert, CEO van Le Pain Quotidien.

 

Groei in België

Vorig jaar haalde de keten een omzet van 367 miljoen dollar (344 miljoen euro) en een winst van 30 miljoen dollar (28 miljoen euro). Dit jaar mikt het op een omzet van 410 miljoen dollar (384 miljoen euro).

 

Een groot deel van die groei is te danken aan betere cijfers in België. Vorig jaar steeg de omzet in het thuisland met 20 procent en ook de rendabiliteit ging er met een kwart op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top