Nieuw hoofdkantoor voor Le Pain Quotidien in Brussel | RetailDetail

Nieuw hoofdkantoor voor Le Pain Quotidien in Brussel

Nieuw hoofdkantoor voor Le Pain Quotidien in Brussel

Restaurantketen Le Pain Quotidien gaat in Brussel een nieuw Europees hoofdkantoor openen. Daarnaast komt er ook een nieuw restaurant op de site van Tour & Taxis, dat een soort flagshipstore moet worden voor de keten.

 

32 nieuwe restaurants

Momenteel bevindt het hoofdkantoor van Le Pain Quotidien zich in New York en dat kantoor zal ook geopend blijven. Het zal echter enkel nog de activiteiten op het hele Amerikaanse continent aansturen. Het hoofdkantoor in Brussel wordt verantwoordelijk voor de restaurants in het Midden-Oosten en Europa.

 

Daarnaast komt er in Tour & Taxis ook een opleidingscentrum en een nieuw restaurant van de restaurantketen. De investering voor dat restaurant schommelt rond 400.000 euro en het filiaal moet dit najaar de deuren openen. Het opleidingscentrum zal opleidingen organiseren voor alle Belgische medewerkers en voor alle franchisenemers wereldwijd.

 

Le Pain Quotidien opende in 2016 29 nieuwe restaurants en gaat ook in 2017 verder met de expansie. Dit jaar zullen er 32 nieuwe restaurants geopend worden, waarvan 12 in Latijns-Amerika.

 

Volgend jaar wordt er werk gemaakt van Azië, waar de keten al actief is in India en Japan en een franchisevestiging heeft in Hongkong. “Die gaan we terugkopen, want we willen van Hongkong ons Aziatisch hoofdkwartier maken, om van daaruit Singapore en China te veroveren”, zegt Vincent Herbert, CEO van Le Pain Quotidien.

 

Groei in België

Vorig jaar haalde de keten een omzet van 367 miljoen dollar (344 miljoen euro) en een winst van 30 miljoen dollar (28 miljoen euro). Dit jaar mikt het op een omzet van 410 miljoen dollar (384 miljoen euro).

 

Een groot deel van die groei is te danken aan betere cijfers in België. Vorig jaar steeg de omzet in het thuisland met 20 procent en ook de rendabiliteit ging er met een kwart op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.