Nieuwe AD Delhaize in Opwijk beëindigt bizarre 'stoelendans'

Nieuwe AD Delhaize in Opwijk beëindigt bizarre 'stoelendans'

Nieuwe AD Delhaize in Opwijk beëindigt bizarre 'stoelendans'
© Delhaize

Vandaag opent in Opwijk een fonkelnieuwe AD Delhaize de deuren. Daarmee komt een einde aan een wat bizarre ‘stoelendans’ die begon met de sluiting van de Red Market, nog geen kilometer verderop.

Een van ’s lands modernste

De nieuwe AD Delhaize is gevestigd aan de Dendermondsesteenweg in Nijverseel (Opwijk), op de site van de vroegere stoffenzaak Nostex, en is 1.450 m² groot. Volgens Delhaize-woordvoerder Roel Dekelver is het één van de modernste winkels in het land. Zo denkt ook uitbater Dieter Debaveye erover: “We beschikken over 180 meter gekoelde toonbanken”, zegt hij in Het Nieuwsblad. “Daarnaast bieden we duizenden soorten producten aan en prijzen we onze waren met digitale schermen aan. We hebben een eigen patisserie en slagerij met allerlei broden en bereide maaltijden.”

 

De nieuwe winkel is eigendom van de familie Debaveye, die al jaren de AD Delhaize-vestiging in het naburige Lebbeke uitbaat. Die familie nam in november vorig jaar ‑ de werken aan de nieuwe AD Delhaize waren toen net begonnen ‑ de Red Market over toen Delhaize dat winkelconcept ten grave droeg. Die winkel aan de Vilvoordsesteenweg in Droeshout bevond zich op nog geen kilometer van de nieuwbouwvestiging.

 

De omvorming van die Red Market tot een AD Delhaize was “een tussenstap”, zo zegt Dieter Debaveye in Het Laatste Nieuws. “De winkel gaat nu dicht. Zeven voormalige werknemers van die winkel gaan nu hier  aan de slag, terwijl we ook vijf mensen uit Lebbeke overhevelen. Daarnaast hebben we ook 14 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd. In totaal zullen hier 26 mensen werken.” Wat er nu met het winkelpand op de hoek van de Vilvoordsesteenweg en de N47 gaat gebeuren, is vooralsnog onduidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.