Nieuwe AD Delhaize in Opwijk beëindigt bizarre 'stoelendans'

Nieuwe AD Delhaize in Opwijk beëindigt bizarre 'stoelendans'

Nieuwe AD Delhaize in Opwijk beëindigt bizarre 'stoelendans'
© Delhaize

Vandaag opent in Opwijk een fonkelnieuwe AD Delhaize de deuren. Daarmee komt een einde aan een wat bizarre ‘stoelendans’ die begon met de sluiting van de Red Market, nog geen kilometer verderop.

Een van ’s lands modernste

De nieuwe AD Delhaize is gevestigd aan de Dendermondsesteenweg in Nijverseel (Opwijk), op de site van de vroegere stoffenzaak Nostex, en is 1.450 m² groot. Volgens Delhaize-woordvoerder Roel Dekelver is het één van de modernste winkels in het land. Zo denkt ook uitbater Dieter Debaveye erover: “We beschikken over 180 meter gekoelde toonbanken”, zegt hij in Het Nieuwsblad. “Daarnaast bieden we duizenden soorten producten aan en prijzen we onze waren met digitale schermen aan. We hebben een eigen patisserie en slagerij met allerlei broden en bereide maaltijden.”

 

De nieuwe winkel is eigendom van de familie Debaveye, die al jaren de AD Delhaize-vestiging in het naburige Lebbeke uitbaat. Die familie nam in november vorig jaar ‑ de werken aan de nieuwe AD Delhaize waren toen net begonnen ‑ de Red Market over toen Delhaize dat winkelconcept ten grave droeg. Die winkel aan de Vilvoordsesteenweg in Droeshout bevond zich op nog geen kilometer van de nieuwbouwvestiging.

 

De omvorming van die Red Market tot een AD Delhaize was “een tussenstap”, zo zegt Dieter Debaveye in Het Laatste Nieuws. “De winkel gaat nu dicht. Zeven voormalige werknemers van die winkel gaan nu hier  aan de slag, terwijl we ook vijf mensen uit Lebbeke overhevelen. Daarnaast hebben we ook 14 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd. In totaal zullen hier 26 mensen werken.” Wat er nu met het winkelpand op de hoek van de Vilvoordsesteenweg en de N47 gaat gebeuren, is vooralsnog onduidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!