Nieuwe app Albert Heijn geeft meer info over producten | RetailDetail

Nieuwe app Albert Heijn geeft meer info over producten

Nieuwe app Albert Heijn geeft meer info over producten

De AH Productscanner, een nieuwe app van Albert Heijn, maakt het voor klanten mogelijk om door middel van augmented reality extra informatie te krijgen over producten, zoals ingrediënten, voedingswaarden, recepten en herkomst.

“Informatie binnen handbereik”

“Klanten vinden het steeds belangrijker te weten wat er in producten zit die ze bij ons kopen en waar ze vandaan komen. Maar dat niet alleen: ze zijn ook op zoek naar lekkere recepten. Deze informatie hebben we natuurlijk allemaal maar kunnen we niet kwijt op het etiket of bij beschrijvingen op onze site. Met behulp van nieuwe technologieën brengen we de informatie nu binnen handbereik tijdens het winkelen”, zegt Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn.

 

In een eerste fase is er voor slechts 35 producten extra informatie beschikbaar via de app. De komende tijd zal dat aantal verder worden opgeschaald. Het doel is om snel alle producten van de eigen merken beschikbaar te maken via de app. De AH Productscanner maakt gebruik van augmented reality, om zo “op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier gegevens over ingrediënten, allergenen, voedingswaarden en herkomst” weer te geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.