Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn heeft dertig nieuwe Belgische producten toegevoegd aan zijn assortiment, die door Nederlandse klanten in een vestiging van Delhaize waren uitgekozen als beste om te lanceren in de Nederlandse supermarkten.

Het lekkerste uit België

Voor de Belgische producten, volgens Albert Heijn ‘het lekkerste uit België’, werd een speciale winkeldisplay gemaakt, om de producten nog extra in de verf te zetten. De producten zijn heel uiteenlopend, gaande van citroenmayonaise over Gust-bier tot chocolade, wafels en koekjes.

 

“Albert Heijn en Delhaize zijn vanaf nu familie. Dat betekent dat we nóg meer lekkere Belgische producten in huis hebben. Dat is het voordeel van samenwerken”, staat er bovendien te lezen op de display, om de fusie tussen de twee supermarktbedrijven nog eens extra in de verf te zetten.

 

Albert Heijn nodigde in augustus een aantal klanten uit bij Delhaize in Antwerpen. Daar kregen ze een rondleiding en de mogelijkheid om een aantal Belgische producten uit te proberen. Albert Heijn wilde zo te weten komen welke Belgische producten in de smaak vallen bij de Nederlandse klant. Het nieuwe assortiment is het resultaat van dat onderzoek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top