Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn heeft dertig nieuwe Belgische producten toegevoegd aan zijn assortiment, die door Nederlandse klanten in een vestiging van Delhaize waren uitgekozen als beste om te lanceren in de Nederlandse supermarkten.

Het lekkerste uit België

Voor de Belgische producten, volgens Albert Heijn ‘het lekkerste uit België’, werd een speciale winkeldisplay gemaakt, om de producten nog extra in de verf te zetten. De producten zijn heel uiteenlopend, gaande van citroenmayonaise over Gust-bier tot chocolade, wafels en koekjes.

 

“Albert Heijn en Delhaize zijn vanaf nu familie. Dat betekent dat we nóg meer lekkere Belgische producten in huis hebben. Dat is het voordeel van samenwerken”, staat er bovendien te lezen op de display, om de fusie tussen de twee supermarktbedrijven nog eens extra in de verf te zetten.

 

Albert Heijn nodigde in augustus een aantal klanten uit bij Delhaize in Antwerpen. Daar kregen ze een rondleiding en de mogelijkheid om een aantal Belgische producten uit te proberen. Albert Heijn wilde zo te weten komen welke Belgische producten in de smaak vallen bij de Nederlandse klant. Het nieuwe assortiment is het resultaat van dat onderzoek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een soufflé van windeieren

18/08/2017

De excuses raken op bij Delhaize, en het geduld is op bij Dick Boer, zo leerden we afgelopen week. Nee, het is daar niet bepaald koek en ei. Maar elders ook niet. Hier is het zonnige nieuwsoverzicht van RetailDetail Food! 

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Back to top