Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn heeft dertig nieuwe Belgische producten toegevoegd aan zijn assortiment, die door Nederlandse klanten in een vestiging van Delhaize waren uitgekozen als beste om te lanceren in de Nederlandse supermarkten.

Het lekkerste uit België

Voor de Belgische producten, volgens Albert Heijn ‘het lekkerste uit België’, werd een speciale winkeldisplay gemaakt, om de producten nog extra in de verf te zetten. De producten zijn heel uiteenlopend, gaande van citroenmayonaise over Gust-bier tot chocolade, wafels en koekjes.

 

“Albert Heijn en Delhaize zijn vanaf nu familie. Dat betekent dat we nóg meer lekkere Belgische producten in huis hebben. Dat is het voordeel van samenwerken”, staat er bovendien te lezen op de display, om de fusie tussen de twee supermarktbedrijven nog eens extra in de verf te zetten.

 

Albert Heijn nodigde in augustus een aantal klanten uit bij Delhaize in Antwerpen. Daar kregen ze een rondleiding en de mogelijkheid om een aantal Belgische producten uit te proberen. Albert Heijn wilde zo te weten komen welke Belgische producten in de smaak vallen bij de Nederlandse klant. Het nieuwe assortiment is het resultaat van dat onderzoek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top