Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Nieuwe Belgische producten bij Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn heeft dertig nieuwe Belgische producten toegevoegd aan zijn assortiment, die door Nederlandse klanten in een vestiging van Delhaize waren uitgekozen als beste om te lanceren in de Nederlandse supermarkten.

Het lekkerste uit België

Voor de Belgische producten, volgens Albert Heijn ‘het lekkerste uit België’, werd een speciale winkeldisplay gemaakt, om de producten nog extra in de verf te zetten. De producten zijn heel uiteenlopend, gaande van citroenmayonaise over Gust-bier tot chocolade, wafels en koekjes.

 

“Albert Heijn en Delhaize zijn vanaf nu familie. Dat betekent dat we nóg meer lekkere Belgische producten in huis hebben. Dat is het voordeel van samenwerken”, staat er bovendien te lezen op de display, om de fusie tussen de twee supermarktbedrijven nog eens extra in de verf te zetten.

 

Albert Heijn nodigde in augustus een aantal klanten uit bij Delhaize in Antwerpen. Daar kregen ze een rondleiding en de mogelijkheid om een aantal Belgische producten uit te proberen. Albert Heijn wilde zo te weten komen welke Belgische producten in de smaak vallen bij de Nederlandse klant. Het nieuwe assortiment is het resultaat van dat onderzoek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie.