Nieuwe CEO voor FrieslandCampina | RetailDetail

Nieuwe CEO voor FrieslandCampina

Nieuwe CEO voor FrieslandCampina

Het Nederlandse zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft met Hein Schumacher een nieuwe CEO gevonden. Hij volgt in die functie vanaf 1 januari 2018 Roelof Joosten op, die de voorbije drie jaar aan het hoofd stond.

Uit eigen rangen

“Roelof heeft belangrijke veranderingen met de actualisering van de strategie route2020 en de recent aangekondigde vereenvoudiging van de organisatie in gang gezet. Daarnaast heeft onder Roelofs leiding de afzet van onze kindervoeding met name in China zich sterk ontwikkeld”, zegt Frans Keurentjes, voorzitter van de raad van commissarissen. “We gaan nu een fase in waarin onze prioriteit ligt bij het snel en adequaat inspelen op marktontwikkelingen. Met Hein Schumacher hebben we een ervaren leider uit eigen huis.”

 

Joosten was al elf jaar in dienst bij FrieslandCampina, toen hij in juni 2015 aan de slag ging als CEO. Ook Schumacher komt uit eigen rangen: hij is al sinds 1 januari 2015 lid van de raad van bestuur en CFO van het bedrijf. Wie Schumacher opvolgt als nieuwe CFO, wordt pas later meegedeeld.

 

“Het is een voorrecht om leiding te mogen geven aan deze prachtige onderneming en de organisatie naar een volgende fase te brengen. Scherp en snel inspelen op vragen en eisen van consumenten en klanten over de hele wereld is prioriteit”, aldus Schumacher. “Met relevante en voedzame zuivelproducten die op transparante en duurzame wijze worden geproduceerd door de hele keten heen: van gras tot glas. FrieslandCampina kan dat als geen ander.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.