Nieuwe Coca-Cola life komt naar België

Nieuwe Coca-Cola life komt naar België

In januari 2015 lanceert de Amerikaanse Coca-Cola drankenproducent Coca-Cola life in België, een drank op basis van stevia en suiker die moet inspelen op de groeiende vraag naar gezondere producten.

Minder calorieën

Coca-Cola life zou een derde minder suiker en calorieën bevatten dan een gemiddelde suikerhoudende cola en is de eerste grote toevoeging aan het gamma sinds de lancering van Coca-Cola Zero. Het krijgt een opvallend groen label en zal een volwaardige plaats innemen naast Coca-Cola, Coca-Cola Zero en Coca-Cola Light.

 

"Het gaat erom te kunnen kiezen wat voor jou belangrijk is. [...] Coca-Cola life is een perfecte aanvulling op het bestaande gamma, dankzij de combinatie van stevia-extract en suiker, maar met de vertrouwde smaak van de bekendste drank ter wereld", stelt innovatieverantwoordelijke Guy Wollaert van Coca-Cola.

 

Coca-Cola life zal lokaal gemaakt worden in Antwerpen, Gent en Duinkerke - net als zowat tweederde van de producten van het bedrijf op onze markt. Coca-Cola life werd in 2013 al gelanceerd in Chili en Argentinië en is sinds september ook verkrijgbaar in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top