Nieuwe Colruyt Sint-Niklaas zet volop in op “vers”

Nieuwe Colruyt Sint-Niklaas zet volop in op “vers”

De Colruytvestiging in de Nijverheidsstraat in Sint-Niklaas ging een paar maanden dicht voor grondige aanpassingswerken aan de loskade en aan het warenhuis zelf. Maar morgen, woensdag, opent de vernieuwde zaak onder leiding van gerant Erik Boeykens de deuren.

Nadruk op vers

De gekoelde versmarkt is dubbel zo groot geworden als vroeger. Colruyt kan daardoor meer verse producten aanbieden en legt daarbij nu ook de nadruk op verse vis. Ook de beenhouwerijafdeling werd grondig vernieuwd en werkt voortaan met zelfbediening. Maar het vlees wordt wel ter plekke versneden en verpakt in handige porties. De aanwezige slagers staan nog altijd ter beschikking van de klanten voor specifieke informatie of voor speciale bestellingen. En voortaan pakt Colruyt in Sint-Niklaas ook alle dagen uit met vers brood.

Vooropening

Om het groeiende aantal klanten vlotter te kunnen bedienen, is het aantal kassa’s opgedreven van tien naar twaalf. Vanavond tussen 5 en 8 mogen de eerste gasten het resultaat al eens gaan bekijken tijdens een speciale “vooropening” op uitnodiging. Op 17 augustus is het dan de beurt aan het grote publiek.

De Colruytvestiging in de Nijverheidsstraat in Sint-Niklaas ging een paar maanden dicht voor grondige aanpassingswerken aan de loskade en aan het warenhuis zelf. Maar morgen, woensdag, opent de vernieuwde zaak onder leiding van gerant Erik Boeykens de deuren.

Nadruk op vers

De gekoelde versmarkt is dubbel zo groot geworden als vroeger. Colruyt kan daardoor meer verse producten aanbieden en legt daarbij nu ook de nadruk op verse vis. Ook de beenhouwerijafdeling werd grondig vernieuwd en werkt voortaan met zelfbediening. Maar het vlees wordt wel ter plekke versneden en verpakt in handige porties. De aanwezige slagers staan nog altijd ter beschikking van de klanten voor specifieke informatie of voor speciale bestellingen. En voortaan pakt Colruyt in Sint-Niklaas ook alle dagen uit met vers brood.

Vooropening

Om het groeiende aantal klanten vlotter te kunnen bedienen, is het aantal kassa’s opgedreven van tien naar twaalf. Vanavond tussen 5 en 8 mogen de eerste gasten het resultaat al eens gaan bekijken tijdens een speciale “vooropening” op uitnodiging. Op 17 augustus is het dan de beurt aan het grote publiek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top