Nieuwe Colruyt Sint-Niklaas zet volop in op “vers” | RetailDetail

Nieuwe Colruyt Sint-Niklaas zet volop in op “vers”

Nieuwe Colruyt Sint-Niklaas zet volop in op “vers”

De Colruytvestiging in de Nijverheidsstraat in Sint-Niklaas ging een paar maanden dicht voor grondige aanpassingswerken aan de loskade en aan het warenhuis zelf. Maar morgen, woensdag, opent de vernieuwde zaak onder leiding van gerant Erik Boeykens de deuren.

Nadruk op vers

De gekoelde versmarkt is dubbel zo groot geworden als vroeger. Colruyt kan daardoor meer verse producten aanbieden en legt daarbij nu ook de nadruk op verse vis. Ook de beenhouwerijafdeling werd grondig vernieuwd en werkt voortaan met zelfbediening. Maar het vlees wordt wel ter plekke versneden en verpakt in handige porties. De aanwezige slagers staan nog altijd ter beschikking van de klanten voor specifieke informatie of voor speciale bestellingen. En voortaan pakt Colruyt in Sint-Niklaas ook alle dagen uit met vers brood.

Vooropening

Om het groeiende aantal klanten vlotter te kunnen bedienen, is het aantal kassa’s opgedreven van tien naar twaalf. Vanavond tussen 5 en 8 mogen de eerste gasten het resultaat al eens gaan bekijken tijdens een speciale “vooropening” op uitnodiging. Op 17 augustus is het dan de beurt aan het grote publiek.

De Colruytvestiging in de Nijverheidsstraat in Sint-Niklaas ging een paar maanden dicht voor grondige aanpassingswerken aan de loskade en aan het warenhuis zelf. Maar morgen, woensdag, opent de vernieuwde zaak onder leiding van gerant Erik Boeykens de deuren.

Nadruk op vers

De gekoelde versmarkt is dubbel zo groot geworden als vroeger. Colruyt kan daardoor meer verse producten aanbieden en legt daarbij nu ook de nadruk op verse vis. Ook de beenhouwerijafdeling werd grondig vernieuwd en werkt voortaan met zelfbediening. Maar het vlees wordt wel ter plekke versneden en verpakt in handige porties. De aanwezige slagers staan nog altijd ter beschikking van de klanten voor specifieke informatie of voor speciale bestellingen. En voortaan pakt Colruyt in Sint-Niklaas ook alle dagen uit met vers brood.

Vooropening

Om het groeiende aantal klanten vlotter te kunnen bedienen, is het aantal kassa’s opgedreven van tien naar twaalf. Vanavond tussen 5 en 8 mogen de eerste gasten het resultaat al eens gaan bekijken tijdens een speciale “vooropening” op uitnodiging. Op 17 augustus is het dan de beurt aan het grote publiek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.