Nieuwe general manager voor Lotus Bakeries in België | RetailDetail

Nieuwe general manager voor Lotus Bakeries in België

Nieuwe general manager voor Lotus Bakeries in België

Voormalig COO John van de Par is sinds deze maand general manager België bij Lotus Bakeries. Hij volgt William Du Pré op.

Financiële achtergrond

De Nederlander John van de Par studeerde aan de Hogeschool Breda en behaalde een MBA aan de NIMBAS Bradford Graduate School of Management in Amsterdam. Hij vervulde financiële functies bij Smurfit Kappa, Boston Group, Royal Friesland Foods en Koninklijke Peijnenburg (een onderdeel van Lotus Bakeries). Sinds 2009 was hij corporate director en lid van het executief comité van Lotus Bakeries, en sinds 2013 was hij er COO.

 

William Du Pré blijft weliswaar actief bij Lotus Bakeries in een nieuwe rol: zijn functie luidt voortaan Corporate Director Quality, Procurement & R&D. Hij blijft ook lid van het executief comité. Hij was general manager België sinds 2007.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.