Nieuwe marketingstrategie voor Coca-Cola | RetailDetail

Nieuwe marketingstrategie voor Coca-Cola

Nieuwe marketingstrategie voor Coca-Cola

Coca-Cola lanceert een nieuwe, wereldwijde éénmerk-marketingstrategie die voor het eerst Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola Life verenigt in één wereldwijde creatieve campagne: "Taste the Feeling".

 

Iconische merkcampagne

"We erkennen meer dan ooit dat mensen hun Coca-Cola op verschillende manieren willen drinken, maar ongeacht welke variant ze kiezen, ze willen een Coca-Cola-merk met een heerlijk verfrissende, geweldige smaak", verklaart Marcos de Quinto, Chief Marketing Officer van The Coca-Cola Company.


"Via de éénmerkstrategie stappen we af van de campagnes voor de individuele merken en gaan we naar één enkele iconische merkcampagne, die zowel het product als het merk in de kijker zet."

 

Tien reclamespots

Voor "Taste The Feeling" ontwikkelde Coca-Cola liefst 10 reclamespots voor tv, meer dan 100 campagnefoto's, een nieuw visueel identiteitssysteem, een nieuwe tune en audiosignatuur en een deelbare digitale ervaring.


De reclamespots geven de kijker een korte, maar intieme glimp van een alledaags verhaal, van gevoelens en ervaringen die mensen delen, terwijl ze genieten van een ijskoude Coca-Cola.


Aan het einde van elk filmpje zien we de vier Coca-Cola-varianten samen onder die ene, bekende rode Coca-Cola-schijf. De foto's en tv-spots die we in België of Nederland te zien krijgen, zijn dezelfde als die in Japan, Italië, Mexico en de rest van de wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top