Nieuwe marketingstrategie voor Coca-Cola

Nieuwe marketingstrategie voor Coca-Cola

Coca-Cola lanceert een nieuwe, wereldwijde éénmerk-marketingstrategie die voor het eerst Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola Life verenigt in één wereldwijde creatieve campagne: "Taste the Feeling".

 

Iconische merkcampagne

"We erkennen meer dan ooit dat mensen hun Coca-Cola op verschillende manieren willen drinken, maar ongeacht welke variant ze kiezen, ze willen een Coca-Cola-merk met een heerlijk verfrissende, geweldige smaak", verklaart Marcos de Quinto, Chief Marketing Officer van The Coca-Cola Company.


"Via de éénmerkstrategie stappen we af van de campagnes voor de individuele merken en gaan we naar één enkele iconische merkcampagne, die zowel het product als het merk in de kijker zet."

 

Tien reclamespots

Voor "Taste The Feeling" ontwikkelde Coca-Cola liefst 10 reclamespots voor tv, meer dan 100 campagnefoto's, een nieuw visueel identiteitssysteem, een nieuwe tune en audiosignatuur en een deelbare digitale ervaring.


De reclamespots geven de kijker een korte, maar intieme glimp van een alledaags verhaal, van gevoelens en ervaringen die mensen delen, terwijl ze genieten van een ijskoude Coca-Cola.


Aan het einde van elk filmpje zien we de vier Coca-Cola-varianten samen onder die ene, bekende rode Coca-Cola-schijf. De foto's en tv-spots die we in België of Nederland te zien krijgen, zijn dezelfde als die in Japan, Italië, Mexico en de rest van de wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top