Nieuwe marketingstrategie voor Coca-Cola | RetailDetail

Nieuwe marketingstrategie voor Coca-Cola

Nieuwe marketingstrategie voor Coca-Cola

Coca-Cola lanceert een nieuwe, wereldwijde éénmerk-marketingstrategie die voor het eerst Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola Life verenigt in één wereldwijde creatieve campagne: "Taste the Feeling".

 

Iconische merkcampagne

"We erkennen meer dan ooit dat mensen hun Coca-Cola op verschillende manieren willen drinken, maar ongeacht welke variant ze kiezen, ze willen een Coca-Cola-merk met een heerlijk verfrissende, geweldige smaak", verklaart Marcos de Quinto, Chief Marketing Officer van The Coca-Cola Company.


"Via de éénmerkstrategie stappen we af van de campagnes voor de individuele merken en gaan we naar één enkele iconische merkcampagne, die zowel het product als het merk in de kijker zet."

 

Tien reclamespots

Voor "Taste The Feeling" ontwikkelde Coca-Cola liefst 10 reclamespots voor tv, meer dan 100 campagnefoto's, een nieuw visueel identiteitssysteem, een nieuwe tune en audiosignatuur en een deelbare digitale ervaring.


De reclamespots geven de kijker een korte, maar intieme glimp van een alledaags verhaal, van gevoelens en ervaringen die mensen delen, terwijl ze genieten van een ijskoude Coca-Cola.


Aan het einde van elk filmpje zien we de vier Coca-Cola-varianten samen onder die ene, bekende rode Coca-Cola-schijf. De foto's en tv-spots die we in België of Nederland te zien krijgen, zijn dezelfde als die in Japan, Italië, Mexico en de rest van de wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.